آیفون‌های پرو سال آینده به 6 گیگابایت رم و لنز چهارم مجهز خواهند شد

آیفون‌های پرو سال آینده به 6 گیگابایت رم و لنز چهارم مجهز خواهند شد
يکشنبه 3 آذر 1398 - 14:51

برخی گمانه‌زنی‌ها از تجهیز آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس به 6 گیگابایت رم خبر می‌دهند.

العالم - فناوری

به نوشته وب‌سایت فون آرِنا، 10 ماه دیگر تا عرضه نسل جدید آیفون (احتمالاً با نام آیفون 12) باقی مانده است. اما شایعات و گمانه‌زنی‌های متعددی درباره این تلفن همراه پرطرفدار به گوش می‌رسد.

شاید مهمترین امکان آیفون‌های سال آینده، تجهیز آن‌ها به فناوری 5G باشد. گفته می‌شود اعضای خانواده آیفون 12 برای نیل به این هدف به مودم Qualcomm Snapdragon X55 5G مجهز خواهند بود. همچنین پردازنده این آیفون‌ها از نوع بیونیک A14 و 5 نانومتری خواهد بود که اپل وظیفه طراحی و TSMC وظیفه تولید آن را بر عهده خواهد داشت. هم‌اکنون اعضای خانواده آیفون 11 از پردازنده 7 نانومتری A13 استفاده می‌کنند.


همچنین اطلاعات تحلیلگران مؤسسه Barclays حکایت از آن دارد که نسخه‌های آیفون 12 پرو و 12 پرو مکس به 6 گیگابایت رم مجهز خواهند بود؛ رقمی که برای آیفون‌های 11 پرو و 11 پرو مکس هم‌اکنون 4 گیگابایت است. به نظر می‌رسد آیفون‌های 12 پرو و 12 پرو مکس امکان ایجاد و بازسازی تصاویر سه‌بعدی را در اختیار کاربران قرار دهند. این بدان معناست که دوربین پشتی این آیفون‌ها به یک لنز جدید (لنز چهارم) نیز مجهز خواهد بود.


آخرین شایعه درباره آی‌فون‌های جدید به تولید آیفون SE 2 اختصاص دارد. گفته می‌شود تولید این آیفون کوچک و ارزان در ماه فوریه سال 2020 (بهمن ماه) آغاز خواهد شد. این آیفون بر مبنای آیفون 8 ساخته خواهد شد و به صفحه نمایشی 4.7 اینچی مجهز خواهد بود. پردازنده این گوشی از نوع A13 خواهد بود که در آیفون‌های گرانتر اپل نیز از آن استفاده شده است. اما در SE 2 از امکان تشخیص چهره خبری نخواهد بود و این گوشی در عوض از یک حسگر اثر انگشت استفاده خواهد کرد. رم به‌کاررفته در آیفون SE 2 نیز 3 گیگابایت خواهد بود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها