ورود شبه‌نظامیان سودانی به لیبی برای حمایت از حفتر

 ورود شبه‌نظامیان سودانی به لیبی برای حمایت از حفتر
يکشنبه 3 آذر 1398 - 19:16

همزمان با اعلام منطقه پرواز ممنوع توسط نیروهای ژنرال «خلیفه حفتر» بر فراز پایتخت لیبی، برخی منابع خبری نیز از ورود شبه‌نظامیان سودانی به این کشور خبر دادند.

العالم - لیبی

برخی منابع خبری از ورود شبه‌نظامیان سودانی به شهر «ترهونه» واقع در ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس خبر دادند.

وبگاه «عربی ۲۱» با انتشار فیلمی از تردد شبه‌نظامیان سودانی در حد فاصله شهر بنی‌ولید و ترهونه، به نقل از یک منبع خاص گزارش کرد که این شبه‌نظامیان از تیپ موسوم به «لواء جابر و لواء یوسف کرکوش» وابسته به «جبهه تحریر السودان» هستند.

شبه نطامیان سودانی

ماه جولای گذشته نیز یک منبع نظامی لیبیایی گزارش کرد که برخی افسران خارجی از جمله اماراتی بر انتقال ده‌‌ها مزدور وابسته به جنبش «تحریر السودان» تحت رهبری «جابر اسحاق» به مقرهای نظامی وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» نظارت دارند.

هفته گذشته یک گزارش سازمان ملل فاش کرد که چند کشور عضو این سازمان از جمله امارات، سودان، ترکیه و اردن تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض کرده‌اند.

هشدار دولت وفاق ملی به حفتر درباره اعلام پرواز ممنوع بر فراز طرابلس

دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» در غرب این کشور به نیروهای تحت امر خلیفه حفتر درباره هر گونه تهدیدی علیه سلامت پروازهای غیرنظامی و فرودگاه‌های شهری هشدار داد.

وزارت کشور دولت وفاق ملی امروز یکشنبه در صفحه فیس‌بوک خود بیانیه‌ای منتشر و طی آن تأکید کرد: «سلامت حریم هوایی برای پروازهای غیرنظامی بر اساس قانون ملی و قوانین بین‌المللی تضمین شده است.»

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دولت وفاق ملی لیبی همچنین نیروهای حفتر را به تحویل دو پایگاه هوایی اعم از الجفره در ۶۰۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس و الوطیه (۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی طرابلس) به دو خلبان شرکت امنیتی «واگنر» روسیه، متهم کرد.

نیروهای تحت فرماندهی حفتر که از بیش از هفت ماه پیش تلاش می‌کنند طرابلس را به کنترل خود درآوردند، شنبه شب(دیشب) بر فراز این شهر پرواز ممنوع اعلام کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها