سه‌شنبه؛ «روز خشم» در فلسطین در اعتراض به آمریکا

سه‌شنبه؛ «روز خشم» در فلسطین در اعتراض به آمریکا
يکشنبه 3 آذر 1398 - 18:29

در پی اقدام آمریکا در قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری، فلسطینی‌ها سه‌شنبه پیش‌رو را روز خشم خواندند و اعلام کردند، تظاهرات گسترده‌ای برگزار خواهند کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را قانونی خواند.

در واکنش به این موضوع گروه‌های فلسطینی عضو سازمان آزادیبخش «ساف» سه‌شنبه (پس فردا) را «روز خشم» اعلام کردند و افزودند، تمام مناطق فلسطینی برای محکوم کردن تصمیم‌های آمریکا که آخرین آنها قانونی خواندن شهرک‌های صهیونیستی است، شاهد تظاهرات خواهد بود.

در همین زمینه «محمود العالول» نائب رئیس جنبش فتح به رادیو «صوت فلسطین» گفت، امکان ادامه معادله فعلی وجود ندارد و فتح و دیگر قوای ملی برنامه‌ای برای افزایش تحرکات میدانی برای مقابله با رژیم اشغالگر در نظر گرفته‌اند.

وی ادامه داد، دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» و دولت رژیم اشغالگر مانند باندهایی هستند که مرتکب جنایت‌های بسیاری علیه ملت فلسطین شده‌اند.

وی سپس خواستار لغو تمام توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی شد و بر ضرورت تغییر وضعیت کنونی تأکید کرد.

«احمد مجدلانی» دبیرکل جبهه مبارزه مردمی هم گفت: تمام استان‌های وطن در طول هفته جاری شاهد فعالیت‌های اعتراضی در رد پروژه شهرک‌سازی اسرائیلی-آمریکایی خواهد بود و اوج این تظاهرات در روز سه‌شنبه است.

«قیس عبدالکریم» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک نیز اعلام کرد، همه گروه‌ها با خیزش ملت برای اعتراض به تصمیم دولت آمریکا هم‌نظر هستند.

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک هم تمام گروه‌ها را به مشارکت فعال در این تظاهرات اعتراضی فراخواند.

«نافذ عظیم» معاون دبیرکل حزب «الشعب» نیز بر ضرورت مشارکت تمام فلسطینی‌ها و حضور آنها در میدان تأکید کرد.

«مصطفی برغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین هم بر ضرورت همبستگی فلسطینی‌ها و حمایت از جنبش تحریم اسرائیل تأکید کرد.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته تأکید کرد، علیرغم اقدام اخیر واشنگتن در به رسمیت‌ شناختن شهرک‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، این نهاد بین‌المللی همچنان این اقدام صهیونیست‌ها را غیرقانونی می‌داند.

فارس

پربیننده ترین خبرها