خطاب لاریجانی به وزیر صمت: نگذارید قیمت اقلام تولیدی شرکت‌های دولتی گران شود

خطاب لاریجانی به وزیر صمت: نگذارید قیمت اقلام تولیدی شرکت‌های دولتی گران شود
دوشنبه 4 آذر 1398 - 11:57

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نگذارید قیمت اقلام و کالاهایی که توسط شرکت‌های دولتی تولید یا وارد می شود، گران شود؛ نرخ‌ها باید معقول اضافه شود.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه در میان گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن مجلس گفت: آقای رحمانی یکی از مسائلی که این روزها – اگر چه دوستان از ستاد تنظیم بازار و اتاق اصناف فعال هستند- برخی اقلام که شرکت های دولتی آن را تولید یا وارد می کنند، نباید گران شود، این را باید خیلی کنترل کنید، چون این موارد دیگر به مردم مربوط نیست.

وی افزود: توجیه من این است که در مرحله اول این بخش ها را کاملا کنترل کنید که قیمتها را زیاد نکنند و حتی خودروسازی قیمتها را افزایش داده اند، این را بررسی کنید؛ دیگر آنکه سهمیهای که برای تاکسی ها گذاشته شده از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است، نرخ آن باید معقول اضافه شود؛ این را در اجناسی که باید جزئی تغییر کنند، در نظر بگیرید.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موارد گران فروشی دسترسی مردم به به ستادهایی که باید به سرعت عمل کنند، تسهیل شود؛ برای اینکار به عقبه فراگیر نیاز دارید، دوستان در ستاد تنظیم بازار و سازمان تعزیرات باید هماهنگ کنند و از ظرفیت بسیج استفاده کنید؛ برای نظارت ها و ارائه گزارش ها که نگذارند قیمتها افزایش یابد.

لاریجانی گفت: درست است که گفته می شود در وضعیت رکود تورم ایجاد می شود؛ ولی وضعیت به گونه ای است که در غیر این موارد نیز قیمت ها بالا است.

وی خطاب به رحمانی افزود: شما با کمیسیون اقتصادی همکاری کنید که کمیسیون نیز به طور مستمر مجلس را در جریان امور قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها