دیدار رئیس ستاد مشترک آمریکا با بن‌سلمان بعد از سفر به سرزمین‌های اشغالی

دیدار رئیس ستاد مشترک آمریکا با بن‌سلمان بعد از سفر به سرزمین‌های اشغالی
سه شنبه 5 آذر 1398 - 13:16

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در سفر به ریاض، با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

العالم - عربستان سعودی

«ژنرال مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شب گذشته (دوشنبه) پس از سفر به سرزمین اشغالی وارد عربستان شد و با «محمد بن سلمان» دیدار کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه الریاض، در این دیدار دو طرف درباره همکاری‌های دو کشور به خصوص در حیطه دفاعی و نظامی و همچنین شرایط منطقه گفت‌و‌گو کردند.

مارک میلی که روز گذشته وارد سرزمین اشغالی شده و با مقامات صهیونیستی دیدار کرده بود، برای اولین بار است که پس از بر عهده گرفتن این مقام، به عربستان سفر می‌کند. او در ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر ماه) کار خود را به عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا آغاز کرد.

سفر این مقام عالی‌رتبه نظامی آمریکایی به اسرائیل و سپس عربستان سعودی در شرایطی صورت می‌گیرد که تل آویو و ریاض تلاش دو چندانی برای عادی‌سازی روابط و حل و فصل مسأله فلسطین طبق برنامه‌های خود، به کار گرفته‌اند. «ایوب کارا» وزیر ارتباطات سابق رژیم صهیونیستی روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی دیدار نتانیاهو با بن سلمان را رد نکرد.

از سوی دیگر، سفر این مقام نظامی آمریکایی در حالی است که آمریکا بعد از وقفه‌ای چند هفته‌ای، اخیرا بار دیگر عملیات نظامی مشترک با شبه نظامیان کرد در شمال سوریه را از سر گرفته است. این عملیات‌ها که به بهانه مبارزه با داعش انجام می‌شود، از مهر ماه امسال و در پی توافق رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه، متوقف شده بود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها