یک آمریکایی دیگر در افغانستان کشته شد

یک آمریکایی دیگر در افغانستان کشته شد
سه شنبه 5 آذر 1398 - 21:20

وزیر خارجه آمریکا تأیید کرد که یک تبعه این کشور در حمله افراد ناشناس به یک خودروی سازمان ملل متحد در کابل، کشته شده است.

العالم - آمریکا

دولت آمریکا روز سه‌شنبه تأیید کرد که یک تبعه این کشور بر اثر انفجاری در کابل پایتخت افغانستان کشته شده است.

روز یکشنبه یک سخنگوی دولت افغانستان گفته بود که بر اثر حمله افراد ناشناس به یک خودروی سازمان ملل متحد در کابل، یک تبعه خارجی کشته و پنج نفر هم زخمی شده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی دیروز گزارش کردند که فرد کشته‌شده، آمریکایی بوده است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز در یک نشست خبری در واشنگتن با تأیید اینکه این فرد آمریکایی بوده، حمله منجر به مرگ وی را «به شدیدترین لحن ممکن، محکوم» کرد.

به گفته کابل، این حادثه زمانی رخ داد که افراد ناشناس یک نارنجک را به داخل یک خودروی سازمان ملل پرتاب کرده‌اند. روزنامه «نیویورک‌تایمز» اما نوشته است که افراد ناشناس یک بمب مغناطیسی را به سقف خودروی سازمان ملل چسبانده‌اند.

مرگ این فرد کمتر از یک هفته پس از آن اتفاق می‌افتد سقوط بالگرد ارتش آمریکا در افغانستان به مرگ دو نظامی این کشور منجر شد.

آمریکا در سال ۲۰۰۱ به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرد. از آن زمان، چند هزار نظامی آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند، با این حال هنوز بخش اعظم افغانستان تحت کنترل گروه طالبان قرار دارد. نتایج مطالعه‌ای که این هفته در آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد در جریان جنگ‌هایی که آمریکا از سال ۲۰۰۱ به بعد آغاز کرد، مجموعا بیش از ۸۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها