هزینه هنگفت مالی آمریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس برای انحراف اعتراضات عراق

هزینه هنگفت مالی آمریکا و اعراب حاشیه خلیج فارس برای انحراف اعتراضات عراق
پنج‌شنبه 7 آذر 1398 - 12:40

نماینده ائتلاف «الفتح» عراق خبر داد که آمریکا، امارات و شمار دیگری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شمار زیادی از مراکز و شخصیت‌های اهل رسانه را خریده‌اند تا از طریق ترویج خشونت و تبلیغ سرنگونی دولت، مسیر اعتراضات را منحرف کنند.

العالم - عراق

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از نقش ایالات متحده آمریکا، امارات و شمار دیگری از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای منحرف کردن مسیر اعتراضات عراق پرده برداشت.

البلداوی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که این کشورها شمار زیادی از مراکز و شخصیت‌های اهل رسانه را خریده‌اند تا از طریق ترویج خشونت و تبلیغ مسئله «سرنگونی دولت»، مسیر اعتراضات را منحرف کنند.

وی بر این باور است که این نهادها در حال حاضر در تلاش هستند که تصویری متفاوت از مطالبات تظاهرات‌کنندگان ارائه دهند و عراق را وارد یک فتنه داخلی کنند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، از طریق حواله‌های بانکی از امارات، کویت و آمریکا، مبالغ مالی زیادی وارد عراق شده تا از برخی از شخصیت‌های وابسته به این کشورها و افراد نفوذی در میان معترضان حمایت کنند.

البلداوی همچنین خبر داد که آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در پسِ عملیات‌های قتل و ربایش شماری از معترضان قرار دارند تا از این طریق، دولت را متهم کنند و میزان تنش را افزایش دهند.

ائتلاف الفتح اخیرا از حواله‌های بانکی و کالاهای آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای حمایت از افراد مشکوکی خبر داد که قصد دارند مسیر اعتراضات مسالمت‌آمیز را منحرف کرده و آن را به خشونت و درگیری مسلحانه بدل کنند.

برخی از منابع مالی نیز خبر دادند که بیش از هفت هزار حواله بانکی از آمریکا، چهار هزار حواله بانکی از کویت و هشت هزار حواله بانکی از امارات و عربستان، برای حمایت از شخصیت‌های مشکوک وارد عراق شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها