سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به آزار جنسی متهم شد

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به آزار جنسی متهم شد
پنج‌شنبه 7 آذر 1398 - 13:37

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که به تازگی در خصوص نقش ترامپ و دولت وی در قضیه اوکراین‌گیت شفاف‌سازی‌ کرده، با اتهامات آزار جنسی روبرو شده اما معتقد است با انگیزه سیاسی علیه وی هماهنگ شده است.

العالم - آمریکا

«گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که اخیراً درباره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ در قضیه اوکراین‌گیت، شفاف‌سازی کرده است، با اتهامات آزار جنسی روبه‌رو شده است.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، ماهنامه «پورتلند» و «پروپابلیکا» در گزارشی نوشت که سه زن اتهاماتی را در خصوص آزار جنسی علیه ساندلند مطرح کرده‌اند.

طبق این گزارش، این اتهامات به زمان قبل از سفیر شدن ساندلند مربوط می‌شود و در زمان وقوع این رخدادها، ساندلند در «پاسیفیک نورث وست» مستقر بوده و مدیریت هتل‌هایی را در «پورتلند» و «سیاتل» برعهده داشته است.

ساندلند با رد تمامی این اتهامات، زنان مذکور را متهم کرده که او را به دلیل نقشی که در تحقیقات درباره استیضاح ترامپ داشته، هدف حملات خود قرار داده‌اند.

وی در بیانیه‌ای در این خصوص گفت: «این ادعاهای نادرست... ساختگی است و من معتقدم که با اهداف سیاسی هماهنگ شده است. در واقع هیچ اساسی ندارد و من قاطعانه آن را رد می‌کنم».

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا چهارشنبه هفته گذشته (29 آبان ماه) در جلسه علنی کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کاخ سفید را مشروط به آغاز تحقیقات در خصوص «جو بایدن» رقیب انتخاباتی‌اش کرده بود.

ساندلند همچنین تأکید کرد که به دستور «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ، کمپین فشار بر اوکراین به منظور آغاز تحقیقات درباره پسر بایدن را پیش برده است.

در تاریخ 26 سپتامبر سال جاری میلادی، کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا متن از طبقه‌بندی خارج‌شده شکایت یک افشاگر را در خصوص تعاملات بین رئیس‌جمهور آمریکا و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین منتشر کرد.

ماجرای مورد ادعا این بود که رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک گفت‌وگوی تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته تحقیقاتی را در خصوص یک شرکت گازی انجام دهد که فرزند جو بایدن، رقیب اصلی احتمالی او در انتخابات آتی، در هیات مدیره آن حضور دارد سپس ترامپ، ارسال کمک‌های نظامی آمریکا برای اوکراین را به این موضوع منوط کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها