پکن:

کانادا باید اشتباهاتش را اصلاح و 'منگ وانژو' را آزاد کند

کانادا باید اشتباهاتش را اصلاح و 'منگ وانژو' را آزاد کند
شنبه 9 آذر 1398 - 13:22

سفیر چین در کانادا بعد از دیدار با مدیر ارشد شرکت هوآوی که به درخواست آمریکا در کانادا در بازداشت بسر می‌برد، بر لزوم آزادی هر چه زودتر این تبعه چینی تاکید کرده است.

العالم - آسیا

سفیر چین در کانادا در آستانه یک سالگی بازداشت «منگ وانژو» مدیر ارشد شرکت هوآوی در کانادا به درخواست آمریکایی‌ها با این مدیر چینی دیدار کرد و بر لزوم آزادی او و «اصلاح» اشتباهات کانادا تاکید کرده است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «کونگ پی‌وو» سفیر چین در کانادا روز جمعه (دیروز) با مدیر بازداشت شده شرکت هوآوی در کانادا دیدار کرد؛ مدیری که بازداشت او توسط کانادایی‌ها سبب تیره شدن روابط پکن- اوتاوا شده است

کانادا ۱۵ آذرماه سال گذشته بنا به درخواست آمریکا، منگ وانژو از مدیران ارشد شرکت «هوآوی» و دختر بنیان‌گذار این شرکت را دستگیر کرد. مقام‌های واشنگتن او را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرده‌اند.

سفیر چین در کانادا در آستانه یکساله شدن بازداشت منگ وانژو با او دیدار کرده و پس از این دیدار بر لزوم اصلاح اشتباهات کانادا در بازداشت وانژو و آزادی او را تاکید کرد.

سفارت چین در کانادا بعد از این دیدار بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد، «(کونگ پی‌وو) به تاکیدهای خود به طرف کانادایی برای اصلاح اشتباهاتش و اتخاذ تدابیر برای حل هر چه سریع‌تر این موضوع ادامه خواهد داد».

بنا بر اعلام این سفارتخانه، سفیر پکن در اوتاوا ابراز امیدواری کرده که منگ وانژو به زودی در کمال صحت به چین برگردد.

مقام‌های پکن پیش از این بارها به کانادا درباره تبعت بازداشت این مدیر ارشد چینی هشدار داده‌اند و شرکت هوآوی هم در بیانیه‌های متعدد اعلام کرده که منگ وانژو هیچ کار غیرقانونی مرتکب نشده است و باید آزاد شود.

به فاصله کوتاهی بعد از بازداشت این مدیر هوآوی، مقام‌های چین دو شهروند کانادایی شامل یک دیپلمات سابق و یک بازرگان را بازداشت کردند.

تشدید تنش‌ها بین چین و کانادا به صدور دستور پکن برای ممنوعیت ورود برخی اقلام کالاهای کشاورزی کانادایی هم منجر شد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها