انهدام یک باند تروریستی در استان «الانبار» عراق

انهدام یک باند تروریستی در استان «الانبار» عراق
شنبه 9 آذر 1398 - 15:47

نیروهای حفاظت اطلاعات نظامی عراق، موفق به شناسایی و انهدام یک باند تروریستی جدید در استان «الانبار» شدند.

العالم - عراق

حفاظت اطلاعات نظامی عراق (الاستخبارات العسکریه)، امروز (شنبه ۳۰ نوامبر) از کشف و منهدم کردن یک باند تروریستی که از خارج کشور هدایت می‌شد، خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «دجله»؛ طی یک عملیات ویژه بر اساس اطلاعات دقیق به دست آمده از نیروی حفاظت اطلاعات لشکر دهم و با همکاری اطلاعاتی هنگ اول پیاده نظام ۳۸، یک باند تروریستی متشکل از چهار تروریست را در منطقه «الزنکوره» در «الرمادی» واقع در استان «الانبار» شناسایی و اعضای آن را دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، یکی از تروریست‌ها فراری به خارج از عراق این گروه را هدایت می‌کرد. این باند تروریستی در حال عضوگیری در الانبار برای انجام حملات تروریستی علیه شهروندان عراقی بود. کلیه اعضای این گروه نیز بر اساس ماده چهار قانون مبارزه با تروریسم، تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بودند.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها