اولین سفر «اسماعیل هنیه» به خارج، از زمان ریاست بر حماس

اولین سفر «اسماعیل هنیه» به خارج، از زمان ریاست بر حماس
يکشنبه 10 آذر 1398 - 18:44

یک خبرگزاری فلسطینی اعلام کرد، مصر برای اولین بار از زمانی که «اسماعیل هنیه» ریاست دفتر سیاسی حماس را بر عهده گرفته به وی اجازه داد به کشورهای دیگری غیر از مصر سفر کند.

العالم _ فلسطین اشغالی

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بزودی نوار غزه را به مقصد قاهره ترک می‌کند و پس از دیدار با مقامات دستگاه اطلاعاتی مصر عازم مسکو خواهد شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، منابع فلسطینی و مصری اعلام کردند، سفر هنیه به قاهره در چارچوب سفر دوره‌ای وی به تعدادی از کشورهاست و این اتفاق برای اولین بار از زمانی که وی رئیس دفتر سیاسی حماس شده، رخ می‌دهد.

بنا بر این گزارش، مصر سه سال است که به هنیه اجازه سفر به کشور دیگری جز مصر را نداده اما مقامات دیگر حماس سفرهایی به کشورهای مانند ترکیه و لبنان و غیره داشته‌اند.

گذرگاه رفح تنها راه تنفس نوار غزه با جهان خارج است و فلسطینی‌ها برای عبور از این گذرگاه نیاز به اجازه مصر دارند.

از سوی دیگر، منابع فلسطینی اعلام کردند، «زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین هفته آینده وارد قاهره می‌شود تا با مقامات اطلاعاتی دیدار کند.

امروز کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، پیشرفت خوبی در مذاکرات غیرمستقیم میان حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس حاصل شده است.

البته «خلیل الحیه» عضو ارتش حماس دیروز گفت: روابط ما و (رژیم) اشغالگر، رابطه رویارویی برای دفاع از ملت ماست و صحبت از آتش‌بس طولانی مدت «غیرواقعی» و فقط گمانه‌زنی است. مقاومت و در رأس آن حماس نمی‌تواند بر روی تعهد اسرائیل حساب باز کند و آنچه برای حماس مهم است نهایی شدن قرارداد حقیقی و جدی برای تبادل اسراست.

فارس

پربیننده ترین خبرها