کره‌شمالی توپ سرنوشت مذاکرات را به زمین آمریکا انداخت

کره‌شمالی توپ سرنوشت مذاکرات را به زمین آمریکا انداخت
سه شنبه 12 آذر 1398 - 10:05

کره‌شمالی ضمن یادآوری نزدیک شدن مهلت یکساله پیونگ‌یانگ به واشنگتن برای ارایه پیشنهادی جدید در رابطه با مذاکرات هسته‌ای، هشدار داد، نوع هدیه کریسمسی که آمریکا خواستار گرفتن آن است، کاملا به خود این کشور بستگی دارد.

العالم _ آسیا

"رای تائه سونگ"، معاون وزیر امور آمریکای کره شمالی، در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد، این کشور تاکنون همه کارها را با شفافیت و بدون مخفی کاری انجام داده است و نیازی به مخفی کردن آنچه از الان به بعد هم انجام می دهد، ندارد.

در این بیانیه همچنین آمده است، پیونگ یانگ نهایت تلاش و استقامت خود را برای پایبندی به گام های مهمی که برداشته است، به کار بست. بقیه کارهایی که اکنون باید انجام شود به عهده آمریکاست.

"کیم جونگ اون"، رهبر کره شمالی، پس از نشست بی نتیجه فوریه با "دونالد ترامپ" در هانوی ویتنام، دیدار سوم با رئیس جمهوری آمریکا را به اتخاذ موضعی ملایم تر از سوی واشنگتن تا پایان سال ۲۰۱۹ منوط کرد.

دیدار نخست کیم و ترامپ ژوئن سال گذشته در سنگاپور انجام شد. شکست مذاکرات هانوی موجب توقف مذاکرات کاری نمایندگان هسته ای دو کشور شد و تلاش اکتبر نمایندگان ارشد هسته ای دو کشور در استکهلم سوئد برای ازسرگیری این مذاکرات با شکست مواجه شد و کره شمالی با تاکید بر اینکه نماینده آمریکا حامل پیشنهادی جدید در رابطه با مذاکرات خلع سلاح هسته ای نیست، مانع شروع دوباره این مذاکرات شد.

با آغاز سال 2019، کیم در پیامی به مناسبت آغاز سال نو میلادی تهدید کرده بود، اگر تحریم‌ های آمریکا علیه کشورش ادامه یابد، او سیاست خود در رابطه با خلع سلاح هسته‌ ای را تغییر خواهد داد.

کیم ضمن اعلام آمادگی برای دیدار دوباره با ترامپ، واشنگتن را به خلف وعده و اعمال فشار بر پیونگ یانگ برای خلع سلاح هسته‌ ای متهم کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها