استعفای مؤسسان شرکت گوگل

استعفای مؤسسان شرکت گوگل
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 07:39

لری پیج و سرگی برین که گوگل را در یک گاراژ در سیلیکون‌ولی کالیفرنیا تأسیس کردند تصمیم دارند از مدیریت این شرکت کنار بروند.

العالم _ فناوری

به نوشته وب‌سایت سی‌نت، لری پیج و سرگی برین هر دو دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند و دو دهه پیش گوگل را در یک گاراژ در سیلیکون‌ولی ایالت کالیفرنیا تأسیس کردند. آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند از مدیریت گوگل کنار می‌روند و امور را به سوندار پیچای می‌سپارند؛ فردی که قرار است علاوه بر حفظ سمت فعلی خود، به عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت "آلفابت" -- شرکت بالا‌دست گوگل -- به فعالیت ادامه دهد.

4 سال پیش گوگل با تغییر ماهیت، ساختاری چترگونه را با عنوان آلفابت به وجود آورد. در قالب آلفابت، کسب و کارهای موفق اینترنتی گوگل -- جستجو و نقشه -- از سایر پروژه‌های آزمایشی نظیر خودروهای خودران جدا شدند. بر همین اساس، پیچای مدیرعامل اجرایی گوگل شد و پیج و برین نیز آلفابت را در اختیار گرفتند.

حالا سوندار پیچای -- یک مهاجر هندی‌تبار که در سال 2004 به گوگل پیوست -- زمام تمامی امور مرتبط با گوگل و آلفابت را به دست خواهد گرفت. قرار است برین و پیج فعالیت‌های خود را در قالب عضو هیئت مدیره آلفابت ادامه دهند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها