به ترامپ بخندیم!

به ترامپ بخندیم!
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 17:41

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در یک نشست مطبوعاتی مشترک با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در حاشیه نشست پیمان ناتو در لندن گفت که آمریکا اغتشاشات اخیر در ایران را تایید نمی کند.

العالم ـ آمریکا

با اینکه ما خیلی روی اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا حساب نمی کنیم؛ زیرا این مرد در داخل و خارج کشورش به دروغگویی مشهور است چنانکه طبق ارزیابی های روزنامه "واشنگتن پست"، از زمان ریاست جمهوری اش در سال 2017 تا 26 آوریل گذشته از آستانه 10 هزار دروغ نیز گذشت. اما آنچه که در خصوص موضع دولتش در قبال اغتشاشات اخیر ایران گفته، قابل توجه بوده است.

ما علت اقدام ترامپ در انکار هر گونه مداخله در اغتشاشات اخیر در شهرهای ایران پس از افزایش قیمت بنزین را درک می کنیم؛ زیرا این مرد ناچار است که پس از شکست توطئه هایش به همراه رژیم اشغالگر و عربستان، به انکار و نفی روی بیاورد؛ امریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان میلیاردها دلار هزینه کردند و تعداد زیادی از مزدوران و رسانه ها را بکار گرفته اند اما با اعتراف بازداشت شدگان در ایران مبنی بر اینکه برخی سرویس های اطلاعاتی منطقه ای و جهانی آنها را آموزش داده و مجهز کرده و به ایران ارسال کردند، دیگر ترامب رسوا شده است.

از این رو این رد و انکار در واقع برای سرپوش گذاشتن بر نقش آشکار آمریکا در اغتشاشات ایران است بویژه پس از اظهارات مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا و برایان هوک هماهنگ کننده مسائل ایران در وازت خارجه آمریکا و پیش از آنها خود رییس جمهور این کشور درباره ضرورت حمایت از اغتشاشات است؛ هوک در گفتگو با شبکه بی بی سی فارسی آشکارا گفت که با قطع اینترنت در ایران، کشورش زمینه برقراری تماس با ایران را فراهم کرد تا اغتشاشگران قادر به برقراری تماس باشند. همچنین تاکید کرد که ترامپ بارها با پومپئو درباره نحوه حمایت از اغتشاشگران با ترامپ صحبت کرده است.

حال جدا از مواضع و اظهارات ترامپ و اعضای دولتش درباره اغتشاشات اخیر ایران که ملت ایران طی دو روز آنها را خنثی کرد؛ آیا هیچ فرد عاقلی باور می کند امریکا نمی کوشد تا در امور ایران دخالت کند؛ درحالی که تمام امکانات نظامی و اقتصادی و سیاسی خود را بکار می گیرد تا تمام کشورهای جهان و مهمترین متحدانش را تحت فشار قرار دهد تا حتی یک "سنت" نیز وارد ایران نشود چه برسد به یک "دلار"؟!

پربیننده ترین خبرها