واکنش مسکو به اخراج دو دیپلمات روس از آلمان

واکنش مسکو به اخراج دو دیپلمات روس از آلمان
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 18:08

دولت آلمان دو دیپلمات روس را در واکنش به همکاری نکردن مسکو با برلین در خصوص پرونده قتل یک شهروند گرجستانی در این کشور اخراج کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش نشریه فرانکفورتر روندشاو، در پی قتل «زلیمخان خانگوشویلی» شهروند گرجستانی در باغ وحش برلین، مقامات آلمانی دو دیپلمات روس را به اتهام مرتبط بودن روسیه با این پرونده اخراج کردند.
این تصمیم به خواست دستگاه قضایی آلمان و به دلیل مظنون بودن عوامل دولتی روسیه یا چچن در قتل این فرد که گفته می شود یکی از فرماندهان نیروهای شورشی چچن در جنگ علیه روسیه بوده، انجام گرفته است.
به نوشته رسانه های آلمانی، وزارت خارجه این کشور در پاسخ به درخواست دستگاه قضایی دو دیپلمات روس را «عنصر نامطلوب» معرفی و خواستار خارج شدن آنها از این کشور شده است.
بنابر اعلام وزارت خارجه آلمان دولت روسیه تاکنون به درخواست های برلین برای همکاری در این پرونده پاسخ نداده و کمکی به روشن شدن ابهامات نکرده است.
این در حالی است که اقدام مذکور واکنش تند روسیه را به دنبال داشت و مسکو تهدید کرده که اقدام متقابل انجام خواهد داد.
به گزارش ایرنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به این اقدام آلمان گفت ادعای نقش داشتن دولت روسیه در قتلی که در برلین رخ داده کاملاً بی‌اساس است. به گفته وی هیچ سوظن جدی درخصوص دخالت روسیه در این قتل وجود ندارد و این مسئله هیچ ارتباطی به مقامات روس ندارد.
بر این اساس اقدام برلین غیردوستانه و بی اساس بوده و مسکو را واداشته است که پاسخی مقتضی به این اقدام بدهد.
خانگوشویلی ۴۰ ساله در یک باغ وحش کوچک در برلین هدف قرار گرفته و کشته شده است. در همین رابطه پلیس آلمان از دستگیری مردی ۴۹ ساله و توقیف اسلحه و تجهیزات وی خبر داده است. این فرد هم اکنون در بازداشت به سر می برد و تحقیقات برای بررسی انگیزه وی ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها