رای الیوم: رزمایش نظامی روسی-ایرانی-چینی آغازی بر پایان هیمنه دریایی آمریکا

رای الیوم: رزمایش نظامی روسی-ایرانی-چینی آغازی بر پایان هیمنه دریایی آمریکا
پنج‌شنبه 14 آذر 1398 - 15:03

رای الیوم در مطلبی با اشاره به رزمایش نظامی میان ایران، چین و روسیه آورده است: این رزمایش نقطه تحول واقعی و سرآغازی برای پایان هیمنه آمریکا و به ویژه ناوگان پنجم آن در بحرین محسوب می شود.

العالم - آسیا

رای الیوم در مطلبی با اشاره به رزمایش نظامی میان ایران، چین و روسیه آورده است: این رزمایش نقطه تحول واقعی در تامین کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز و اقیانوس هند و سرآغازی برای پایان هیمنه آمریکا و به ویژه ناوگان پنجم آن در بحرین محسوب می شود.

این رسانه می نویسد: ایران از رزمایشی از ۲۷ دسامبر جاری میان سه کشور در آبهای اقیانوس هند در نزدیکی ورودی خلیج فارس خبر داده است و این نقطه تحولی است زیرا اولین رزمایش نظامی میان سه کشور است. این رزمایش در قاموس نظامی در چارچوب سناریوهای روسی-ایرانی-چینی برای مقابله با هر قدرت خارجی که به دنبال سیطره در تنگه هرمز باشد، رخ می دهد.

رای الیوم نوشت: این از آن جهت هم اهمیت دارد که واشنگتن از ماهها قبل به دنبال تشکیل ائتلاف دریایی برای تاکید حضور در خلیج فارس و اقیانوس هند است و در جذب کشورهای اروپایی بزرگ شکست خورده است و به کشورهای کوچکی مانند بحرین، عربستان و برخی کشورهای دارای بنیه نظامی قوی مانند استرالیا و نیز رژیم صهیونیستی بسنده کرده است.

این رسانه آورده است: دعوت آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی برای تضمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس پس از حملات به نفتکش ها در تابستان گذشته، با شکستی که طی دهه های اخیر بی سابقه بوده، روبرو شده است.

بر اساس گزارش این رسانه عرب زبان؛ آمریکا نه تنها در تشکیل ائتلاف نظامی شکست خورده است بلکه ناوگان پنجم آن در بحرین هم در معرض خطر قرار دارد و دیگر نمی تواند از آزادی عمل برخوردار باشد و به تنهایی مانور دهد زیرا هم اکنون رقبایی دارد که در راستای کنار زدن نقش آن در آینده حرکت می کنند.

مهر

پربیننده ترین خبرها