مالاریا هر دو دقیقه یک کودک را می کشد

پنج‌شنبه 14 آذر 1398 - 21:40

کارشناسان نسبت به شیوع بیماری مالاریا هشدار داده و تاکید کردند که این بیماری هر دو دقیقه یک کودک را در جهان می کشد.

العالم – گوناگون

آنان به این منظور از پهباد در جزیره زنگبار در تانزانیا استفاده کردند که نوعی مایع غیرسمی را بر اماکن تخم ریزی پشه مالاریا می پاشد که قابل حل شدن بوده و باعث نابودی این نوع پشه و تخم آن می شود.

گیدو ویلتر هدایت کننده این نوع پهباد گفت که برای هر هکتار 10 لیتر از این مایع کافیست که پهباد در 3 دقیقه قادر به پاشیدن این مقدار مایع است به همین علت با سرعتی که برای این پهباد طراحی شده است در یک ساعت می توان 8 هکتار زمین را با این ماده پوشش داد.

این پهباد مایع مزبور را بر فراز شالیزارهای برنج در جزیره زنگبار می پاشد که پشه ملاریا در آن به وفور یافت می شود.

این ماده از سیلیکون تهیه شده و نوعی پوشش بسیار نازک بر روی آبهای راکد ایجاد می کند.

مالاریا سالانه صدها هزار نفر را در جهان می کشد که عمده قربانیان در آفریقا هستند.

سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه مالاریا هر دو دقیقه یک کودک را می کشد هشدار داده که نیمی از مردم جهان با خطر ابتلا به این بیماری مواجهند به این دلیل که از طریق پشه منتقل می شود.

ادواردو رودریگز مدیر این پروژه گفت که می توانیم یا اطلاعات را به طور دستی به پهباد وارد کنیم یا با جی پی اس مکانی را که باید این ماده در آن پاشیده شود مشخص کنیم که در این صورت هواپیما به طور خودکار از مکانی که مشخص می شود به پرواز درآمده و در آن فرود می آید.

کارشناسان ناظر به این پروژه امیدوارند استفاده از این پهباد باعث کاهش زیستگاههای پشه مالاریا شود به ویژه که معتقدند پاشیدن این ماده به طور دستی بسیار وقتگیر و با بالگرد نیز بسیار پرهزینه است.

آنان گفتند که این اولین تلاش برای مبارزه با مالاریا در مساحاتهای گسترده با استفاده از پهباد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها