اعزام نیروهای داعش به جزیره الحضر در نینوا

اعزام نیروهای داعش به جزیره الحضر در نینوا
جمعه 15 آذر 1398 - 21:30

"حمید یاسری " از فرماندهان الحشد الشعبی  روز جمعه از اقدام سرکرده جدید داعش در اعزام نیروهای خود به جزیره الحضر و انتقال عملیات و افراد مسلح بدانجا اشاره کرد.

العالم- عراق

وی افزود: داعش درصدد این است تا خود را با چوپانان منطقه استتار کنند.

به گفته خبرگزاری المعلومه به نقل از الیاسری ، الحشد العشبی به فرماندهان امنیتی خود نسبت به وجود خطراتی در مرزهای سوریه هم مرز نینوا به ویژه جزیره الحضر هشدار داده زیرا والی جدید گروه تروریستی داعش دستور انتقال عملیات و مسلحین را به جزیره الحضر صادر کرده است .

وی افزود: تلگرام سرکرده جدید داعش مبنی بر انتقال همه یگان های موجود در مکحول ،حمرین و علاس به جزیره الحضرو رفتن در صف چوپانان آنجاست تا از حملات هوایی در امان مانده و فرصت برای بازسازی ساختار گروه در جزیره الحضر را داشته باشند.

وی افزود: الحشد الشعبی فعالیت ها و برنامه های داعش را به اطلاع نیروهای امنیتی رسانده اما اقدامات دیرهنگام بود از اینرو داعش در دیالی، کرکوک ، الکرمه و جزیره الخضر عملیات هایی انجام داد .

عملیات مشترک عراق نیز روز پنج شنبه از بازجویی نماینده ابوبکر بغدادی سرکرده گروه وهابی داعش که سه شنبه گذشته در استان کرکوک بازداشت شده بود و هم چنین از طرح داعش برای نفوذ به تظاهرات مسالمت امیز بغداد و انجام عملیات ویژه برای ایجاد آشوب و ایجاد ناامنی خبر داد.

افراد باقیمانده داعش در نینوا حضور دارند به ویژه که عملیات آزادسازی صحرای نینوا سریع اتفاق افتاد وموجب شد تا تعقیب بقایای گروههای تروریستی فعال در نینوا به تاخیر بیفتد.

پربیننده ترین خبرها