«بری» از نامزدی «سمیر الخطیب» برای نخست‌وزیری لبنان حمایت خواهد کرد

«بری» از نامزدی «سمیر الخطیب» برای نخست‌وزیری لبنان حمایت خواهد کرد
شنبه 16 آذر 1398 - 12:17

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، از آنجایی که «سعد الحریری» از نامزدی «سمیر الخطیب» برای نخست‌وزیری حمایت کرده، وی نیز در جلسه دوشنبه همین کار را خواهد کرد.

العالم _ لبنان

حدود پنجاه روز پس از آغاز اعتراضات در لبنان بالاخره هفته گذشته برخی رسانه‌های این کشور اعلام کردند، با تشکیل یک دولت تلفیقی متشکل از چهره‌های سیاسی و تکنوکرات توافق اولیه‌ای حاصل شده است.

بر اساس گمانه‌زنی‌ها، «سمیر الخطیب» تاجر سرشناس لبنانی و نزدیک به «سعد الحریری» فعلا بیشترین احتمال را برای تصدی پست نخست‌وزیری دارد و قرار است بنا به دستور رئیس‌جمهور «میشل عون» پارلمان لبنان دوشنبه (پس فردا) برای انتخاب نخست‌وزیر تشکیل جلسه دهد.

روزنامه «الجمهوریه» در همین زمینه از «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان پرسید که در روز دوشنبه از چه شخصی برای نخست‌وزیری حمایت خواهد کرد، وی پاسخ داد: من اساسا سعد الحریری یا شخص مورد حمایت وی برای تشکیل دولت را نامزد می‌کردم و از آنجایی که الحریری از مهندس سمیر الخطیب حمایت کرده، من و فراکسیون «توسعه و آزادسازی » (به ریاست بری) سمیر الخطیب را نامزد نخست‌وزیری اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه تأکید کرد، هر چه زودتر و برای نجات کشور باید دولت تشکیل شود و نجات حقیقی لبنان از طریق دولتی مدنی رخ خواهد داد.

نبیه بری گفت، پارلمان قصد دارد تا قبل از میلاد مسیح، بودجه ۲۰۲۰ را تصویب کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها