وزیر تجارت و صنعت عمان با ظریف دیدار کرد

وزیر تجارت و صنعت عمان با ظریف دیدار کرد
يکشنبه 17 آذر 1398 - 18:29

وزیر تجارت و صنعت عمان بعدازظهر امروز (یکشنبه) با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«علی بن مسعود السنیدی» وزیر تجارت و صنعت عمان که در ر‌أس هیأتی به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر عمانی در این دیدار گزارشی از برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور را ارائه کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بالای همکاری‌های دو کشور همسایه در حوزه‌های مختلف، ضرورت توسعه روزافزون همکاری‌های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.
السنیدی نیز با اشاره به دستاوردهای کمیسیون همکاری‌های اقتصادی، آخرین وضعیت روابط فیمابین در حوزه اقتصادی را تشریح کرد.

وزیر تجارت و صنعت عمان که برای شرکت در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان به تهران سفر کرده، دیروز (شنبه) ضمن حضور در این اجلاس با «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفتگو کرد.

السنیدی همچنین دیروز با عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی دیدار کرد. در این دیدار راهکارهای توسعه استمرار و تسهیل روابط بانکی و تجاری بین ایران و عمان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

«یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز در هفته‌ای که گذشت (11 و 12 آذر ماه) سفری 2 روزه به تهران داشت و ضمن دیدار با محمدجواد ظریف ، با حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه، اوضاع یمن و ابتکار صلح هرمز به رایزنی پرداخت.

به گزارش فارس، «الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزیر خارجه گرجستان نیز که برای شرکت در سومین دور مشورت‌های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر کرده، بعدازظهر امروز (یکشنبه) با ظریف دیدار کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها