واکنش مورالس به درخواست کمک دولت موقت بولیوی از رژیم صهیونیستی

واکنش مورالس به درخواست کمک دولت موقت بولیوی از رژیم صهیونیستی
دوشنبه 18 آذر 1398 - 12:51

«اوو مورالس» رئیس جمهوری پیشین بولیوی از طرح دولت موقت این کشور برای کمک گرفتن از رژیم صهیونیستی با هدف سرکوب مخالفان و چپ‌گراها به شدت انتقاد کرد و آن را «مداخله خارجی سازمان یافته» در این کشور منطقه آمریکای لاتین خواند.

العالم ـ آمریکا

رئیس جمهوری پیشین و مستعفی بولیوی دیروز (یکشنبه ۱۷ آذرماه) در صفحه توئیترش نوشت: بولیوی به نیروی نظامی خارجی برای سروسامان دادن اختلاف‌های ایدئولوژیکی نیاز ندارد؛ ما از فرهنگ گفت‌وگو و صلح برآمده‌ایم.

مورالس همچنین در توئیت دیگری نوشت: دولت موقت بولیوی از صهیونیست‌ها برای مقابله علیه چپ‌گراها در بولیوی کمک خواسته است. کودتاچیان خشونت‌طلبانی‌اند که احترامی برای آزادی و هویت بولیوی قائل نیستند و حامی سیاست مداخله نظامی خارجی هستند که میان برادران ما اختلاف می‌اندازد.
موارلس رئیس جمهوری پیشین بولیوی بعد از انتخاب در سال ۲۰۰۹ میلادی به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه، روابط دیپلماتیک خود با نظام آپارتاید صهیونیستی را قطع کرد و آن را «رژیم تروریستی» خواند.

دولت موقت بولیوی به تازگی اعلام کرد، به دنبال کمک رژیم صهیونیستی برای سرکوب فعالیت‌های چپ‌گرایان و مخالفانش است. « آرتورو موریو » وزیر کشور دولت موقت بولیوی از رژیم صهیونیستی خواسته به مقام‌های محلی بولیوی برای مقابله با آنچه او «تروریسم» در این کشور خواند، کمک کند. وی در این راستا مدعی شد طرح هایی از سوی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا و دیگر چپ‌گرایان آمریکای لاتین برای بی‌ثبات کردن دولت‌های منطقه‌ای وجود داشته است.

این مقام دولت موقت بولیوی خاطرنشان کرد، پلیس این کشور در حال تحقیقات در مورد فعالیت‌های چپ‌گرایان مظنون به ارتباط با دولت نیکلاس مادورو و گروه‌های توزیع مواد مخدر است. دولت موقت بولیوی ادعا کرده، دولت مادورو و گروه‌های توزیع مواد مخدر، موجب تحریک ناآرامی‌های اخیر بولیوی پس از خروج اوو مورالس از این کشور شدند.

دولت موقت بولیوی با هدایت « جنینه آنیِس » سناتور پیشین، از زمان به دست‌گیری قدرت، سیاست‌های راست‌گرایانه در پیش گرفته و به دنبال روابط قوی با آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است. در این میان روابط بولیوی با کشورهایی همچون کوبا و ونزوئلا از زمان خروج مورالس رو به سردی گام برداشته است.

دولت موقت بولیوی اعلام کرده، یگان‌های پلیس را برای انجام عملیات‌های ضد تروریستی تشکیل داده است. وزیر کشور دولت موقت بولیوی در این رابطه گفته، ما به دنبال حفظ آمادگی یگان‌های پلیس برای مقابله با تروریسم در این کشور هستیم.
وی تصریح کرد، چند کشور به آموزش نیروهای پلیس بولیوی کمک کرده‌اند؛ همچنین به رژیم صهیونیستی درخواست آموزش نیروهای پلیس ارائه شده است.
به گزارش ایرنا، دولت موقت بولیوی در حالی گروه‌های تحت حمایت نیکلاس مادورو را به تشدید ناآرامی ها در بولیوی متهم کرده که دولت کاراکاس این ادعا را بی پایه و اساس خوانده است.
«کارن لانگاریک » وزیر خارجه دولت موقت بولیوی چند روز پیش اعلام کرد، این کشور بعد از ۱۱ سال روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را از سر می‌گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها