آمریکا بدون اطلاع بغداد، به پایگاه عین الاسد سلاح ارسال می‌کند

آمریکا بدون اطلاع بغداد، به پایگاه عین الاسد سلاح ارسال می‌کند
سه شنبه 19 آذر 1398 - 10:01

یک نماینده پارلمان عراق گفت، آمریکا درباره تجهیزات نظامی که به صورت مستمر وارد پایگاه عین الاسد در استان الانبار می‌شود، هیچ اطلاعاتی در اختیار دولت عراق قرار نمی‌دهد.

العالم - عراق

«ایناس المکصوصی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از تحرکات نظامیان تروریست آمریکا در خاک این کشور انتقاد کرد.

المکصوصی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «طرف آمریکایی، درباره تجهیزات نظامی که به صورت مستمر وارد پایگاه عین الاسد در استان الانبار می‌شود، هیچ اطلاعاتی را در اختیار دولت عراق قرار نمی‌دهد».

وی تصریح کرد که نوع تعامل و برخورد دولت با طرف آمریکایی، تقریبا مبهم است و «این مسئله نگرانی زیادی را در میان مردم و پارلمان به وجود آورده است».

این نماینده عراقی ادامه داد: «واشنگتن گهگاهی تجهیزات نظامی خود را بدون اعلام به دولت عراق یا نهادهای امنیتی ذیربط به عراق ارسال می‌کند».

المکصوصی خاطر نشان کرد که که کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، به صورت مستمر از ریاست پارلمان می‌خواهد که از تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در عراق، اطلاع کسب کند، ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

وی بر این باور است که کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان، فقط از طریق رسانه‌ها از ورود تجهیزات و شخصیتهای امنیتی و دولتی آمریکا به عراق مطلع می‌شود.

این نماینده عراقی در پایان تأکید کرد که بیشتر سفرها و اقدامات نظامی آمریکا، به صورت رسمی اعلام نمی‌شود.

در همین ارتباط، منابع خبری دوشنبه (روز گذشته) گزارش دادند که ۵۰۰ خودروی نظامی آمریکا از اردن، وارد پایگه عین الاسد عراق شده‌اند.

«علاء الدین القیسی» رئیس سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق ساعاتی پس از انتشار این خبر، گفت که اخبار مربوط به ورود نیروهای آمریکایی به عراق از طریق گذرگاه‌های «طریبیل» و «القائم» کذب محض است.

وی از شبکه‌های خبری خواست که در انتشار اخبار خود، دقت کافی را داشته باشند تا افکار عمومی را متشنج نکنند.

در سال ۲۰۱۴ بیش از ۳۰۰ نظامی آمریکایی وارد عین الاسد شدند و در آن زمان، ادعا کردند که مأموریت اصلی آنان، «آموزش نیروهای عراقی با مبارزه با داعش» است.

داعش نیز در ژوئیه همان سال، موصل، دومین شهر عراق را اشغال کرد. عین الاسد نیز در چند کیلومتری منطقه البغدادیه قرار دارد که داعش اوایل سال ۲۰۱۵ این منطقه را اشغال کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها