واکنش پوتین به محرومیت روسیه از میادین ورزشی

واکنش پوتین به محرومیت روسیه از میادین ورزشی
سه شنبه 19 آذر 1398 - 10:58

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تصمیم آژانس جهانی ضددوپینگ (WADA) برای محرومیت ۴ ساله ورزش کشورش را یک تصمیم سیاسی دانست.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، ولادیمیر پوتین با انتقاد از حکم محرومیت ورزش روسیه توسط وادا گفت: نظری دارم که فکر می‌کنم واقعاً همه آن را می‌پذیرند و آن اینکه هر جریمه‌ای طبق قانون قدیمی المپیک باید فردی باشد و نمی‌تواند ماهیت جمعی به خود بگیرد. نباید افرادی که هیچ ارتباطی با این تخلف ندارند، جریمه شوند و تاوان بدهند.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: همه این را خوب درک می‌کنند و کارشناسان وادا هم می‌دانند جریمه گروهی به جای یک نفر نشان‌دهنده آن است که چنین تصمیم‌هایی ارتباطی با ورزش پاک در جهان ندارند. معتقدم انگیزه‌های سیاسی در رأی وادا نهفته است که هیچ ارتباطی با منافع ورزش و روح المپیک ندارد.

کمیته اجرایی آژانس جهانی ضددوپینگ روز گذشته (دوشنبه) محرومیتی 4 ساله‌ علیه روسیه اتخاذ کرد. بر اساس این تصمیم روسیه از میزبانی و شرکت در رقابت‌های المپیک، پارالمپیک و رقابت‌‌های جهانی رشته‌های ورزشی مختلف محروم شده است. ورزشکاران مجاز روسی نیز برای شرکت در رقابت‌های المپیک و جهانی بدون پرچم و سرود ملی به میدان خواهند رفت.

تسنیم

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها