هشدار 'عباس' درباره قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق 'دره اردن'

هشدار 'عباس' درباره قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق 'دره اردن'
سه شنبه 19 آذر 1398 - 13:34

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی قصد خود برای الحاق 'دره اردن' و 'بحرالمیت' را عملی کند، تمام توافق‌نامه‌های دو طرفه لغو خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

«حنا الناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات در فلسطین دوشنبه (دیروز) کرد، حماس با برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری و ریاستی مطابق دیدگاهی که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه داد، موافق است و از او می‌خواهد حکم دعوت به برگزاری انتخابات را صادر کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان در واکنش اعلام کرد: «مهم‌ترین موضوعی که این روزها با آن روبرو هستیم انتخابات قانونگذاری و ریاستی است که در سازمان ملل اعلام کردیم قصد برگزاری آن را داریم؛ عملا کار با گروه‌های فلسطینی در این زمینه را آغاز کرده‌ایم».

وی ادامه داد: «دیروز به ما اطلاع دادند که تمام گروه‌های با انتخابات موافق هستند و این گامی خوب است. تنها یک گام کوچک اما بزرگ یعنی مسأله قدس باقی می‌ماند. در سال ۱۹۹۶ و ۲۰۰۶ برای اهالی قدس در قدس انتخابات برگزار کردیم و نمی‌پذیریم که اهالی قدس در جائی غیر قدس انتخاب شوند. ما از کشورهای اروپایی و غیره درخواست داریم، تلاش‌های خود را انجام دهند تا اسرائیل اجرای انتخابات به همان شکل انجام شده در سال‌های ۱۹۹۶، ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ را بپذیرد».

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، عباس گفت، ابتدا انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین و ریاست تشکیلات خودگردان برگزار می‌شود و پس از آن به سراغ انتخابات شورای ملی خواهد رفت.

رئیس تشکیلات خودگردان درباره تهدید رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق دره اردن و «بحر المیت» به فلسطین اشغالی اعلام کرد، اگر رژیم صهیونیستی این اقدام را انجام دهد تشکیلات خودگردان باید تمام توافق‌نامه‌های دو طرفه را لغو کند.

عباس سپس موضوع مقابله با فساد را بسیار مهم خواند و از عزم جدی برای مقابله با آن خبر داد.

رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین چندی پیش نیز به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورتی که این رژیم دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند،‌ این تشکیلات به دیوان کیفری بین‌المللی مراجعه خواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها