عصائب الحق: تلاش‌ها برای بر هم زدن اوضاع عراق را ناکام خواهیم گذاشت

عصائب الحق: تلاش‌ها برای بر هم زدن اوضاع عراق را ناکام خواهیم گذاشت
سه شنبه 19 آذر 1398 - 15:55

جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد که نیروهای این سازمان همان گونه که در میدان نبرد با داعش مدافع ملت و کشورشان بودند حالا هم ضمن حمایت از اصلاح امور، توطئه‌ها برای برهم زدن اوضاع داخلی عراق را ناکام خواهند گذاشت.

العالم- عراق

جنبش «عصائب اهل الحق» تاکید کرد که همه نقشه‌ها را برای به هم ریختن اوضاع داخلی عراق ناکام خواهد گذاشت.

این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد: امروز سالروز پایان نبردهای آزادسازی عراق از چنگ گروه‌های تروریستی داعش است. عراقی‌ها به لطف فتوای جهاد کفایی آیت الله سیستانی و به لطف خون شهدا و مجروحین و صبر مادران، زنان و کودکانشان و به لطف عزم و پافشاری برای تحقق پیروزی پیروز شدند.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، عصائب اهل الحق تصریح کرد: در زمانی که برخی کشورها منتظر سقوط عراق به دست یک نیروی بی‌رحم و ظالم بودند که با اندیشه‌های تکفیری خود دست به جنایت می‌زد، ما همه دنیا را با قدرت، عزم، اراده و صبر بر زخم و تحقق پیروزی به دست قهرمانان و افراد شجاع ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و همه نیروهای امنیتی پشتیبان غافلگیر کردیم. زیرا عراقی‌ها برای مقابله با این تجاوز خونین و این گروه‌های جنایتکار یک تنه ایستادند و اهمیتی ندادند که بمیرند یا بر مرگ غلبه کنند.

این جنبش افزود: ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا تاکید کنیم که همچنان در مسیری که برای دفاع از عراق و عراقی‌ها پیش گرفته‌ایم حرکت می‌کنیم و همه توطئه‌ها برای برهم زدن اوضاع داخلی عراق را ناکام خواهیم گذاشت و از همه تلاش‌های برای اصلاح امور به منظور توسعه نظام سیاسی و تحقق عدالت عمومی حمایت می‌کنیم.

دولت پیشبرد امور عراق امروز دهم دسامبر را به مناسبت گرامیداشت سالروز پیروزی بر داعش و آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا که این گروهک تروریستی آنجا را پایتخت خلافت خودخوانده خود در عراق خوانده بود، تعطیل رسمی اعلام کرد.

بغداد در دهم دسامبر ۲۰۱۷ پیروزی خود را بر داعش و آزادسازی کامل یک سوم از خاک این کشور (شمال و غرب عراق) که در تابستان ۲۰۱۴ توسط این گروهک تروریستی اشغال شده بود اعلام کرد.

اما هسته‌های خفته داعش هنوز در اقصی نقاط این کشورباقی مانده‌اند و به شیوه قبلی فعالیت خود در حملات چریکی که پیش از سال ۲۰۱۴ به کار می گرفت، بازگشته‌اند.

طی روزهای گذشته همزمان با فروکش کردن موج اعتراضات در چند استان عراق بخصوص پایتخت، سلسله اتفاقاتی مشکوک سبب شعله‌ور شدن خشم مردم شده است. ترور چند لیدر اعتراضات، تیراندازی به جمع معترضان در بغداد و حمله غافلگیرانه با ضربات چاقو به معترضان از جمله این اتفاقات است.

در همه این حوادث، رسانه‌های ضدعراقی، گروه الحشد الشعبی را متهم کرده‌اند. از پنجشنبه ۱۴ آذر ماه، برخی رسانه‌هایی مثل شبکه آمریکایی الحره، شبکه سعودی العربیه و شبکه انگلیسی بی.بی.سی عربی، گزارش کردند که بعد از حضور عناصر الحشد الشعبی در خیابان‌های بغداد، شماری از معترضان از پشت با سلاح سرد (چاقو) هدف حمله قرار گرفته‌اند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها