اردوغان: هر وقت تروریست‌ها از سوریه رفتند، ما هم می‌رویم

اردوغان: هر وقت تروریست‌ها از سوریه رفتند، ما هم می‌رویم
سه شنبه 19 آذر 1398 - 19:35

رئیس‌جمهور ترکیه خروج کشورش از سوریه را منوط به خروج تروریست‌ها از این کشور کرد و گفت نیروهای ارتش ترکیه زمانی از سوریه عقب‌نشینی خواهند کرد که عناصر تروریستی خارج شوند.

العالم - ترکیه

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه در سخنانی گفت خروج ترکیه از سوریه بستگی به تروریست‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان تصریح کرد: «ما زمانی از سوریه عقب‌نشینی می‌کنیم که تروریست‌ها از این کشور خارج شوند».

این در حالی است که مقامات سوریه حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه را نوعی «اشغالگری» خواندند و خواستار خروج هر چه سریعتر نیروهای ترکیه شدند. در همین راستا، بشار اسد رئیس‌جمهو سوریه در گفت‌وگو با یک شبکه ایتالیایی گفت ترکیه باید دیر یا زود خاک سوریه را ترک کند.

وی در ادامه اظهاراتش به تحولات لیبی اشاره کرد و عنوان کرد: «اگر لیبی حضور نظامی ما را خواستار شود، ما به آن پاسخ خواهیم داد و سربازان خود را به این کشور اعزام خواهیم کرد».

وی همچنین داشتن هرگونه برنامه‌ سری و مخفیانه با رئیس‌جمهور روسیه را تکذیب کرد و گفت: «ما به دنبال تحقق صلح در منطقه هستیم».

رئیس جمهور ترکیه دیروز گفته بود که درباره اوضاع لیبی با روسیه صحبت خواهد کرد،‌چون آنکارا نمی‌خواهد لیبی به سوریه دیگری تبدیل شود.

رجب طیب اردوغان درباره پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا گفت اروپایی‌ها دلیل مخالفت خود با این اقدام را تعداد زیاد مردم ترکیه عنوان می‌کنند، اما دلیل واقعی، مسلمان بودن مردم ترکیه است.

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: «اروپا اکنون از بحران وجود رهبر حقیقی رنج می‌برد و ما نمی‌توانیم بگوییم که فلانی نمونه بارز رهبر حقیقی اروپا است».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها