تاسیس ایستگاه راداری جدید و پیشرفته در روسیه

تاسیس ایستگاه راداری جدید و پیشرفته در روسیه
سه شنبه 19 آذر 1398 - 18:41

ارتش روسیه به تازگی ایستگاه‌های راداری با قابلیت شناسایی اهداف مهاجم در فاصله 3000 کیلومتری و رهگیری جنگنده‌های پنهانکار را تاسیس کرده است.

العالم - اروپا

ارتش روسیه در دسامبر (آذر) سال جاری میلادی ایستگاه‌های جدید‌ راداری را برای افزایش قابلیت‌های دفاعی خود تاسیس کرده است.

به نوشته وبگاه «راشا بیاند نیوز» این ایستگاه‌های‌ راداری حریم هوایی «خاورمیانه» و «آسیای مرکزی» را پوشش می‌دهند و قادرند 5 هزار هدف پرنده را همزمان شناسایی کرده و در صورت تشخیص دادن تهدید، اطلاعات را به سامانه موشکی «اس-500» مستقر در ایستگاه‌های موشکی مرزی این کشور مجهز به موشک‌های فراصوت انتقال دهند.

این ایستگاه‌های راداری در فاصله 500 کیلومتری «مسکو» پایتخت روسیه بنا شده و به آخرین فناوری نظامی مجهز هستند و می‌توانند اهداف مهاجم حتی موشک‌های فراصوت را در فاصله 3000 کیلومتری شناسایی کنند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، این رادارها به تازگی پرواز چند جنگنده‌ پنهانکار برفراز «خاورمیانه» را شناسایی کردند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه گفت که این رادارها علاوه بر بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌ها و موشک‌ها قادرند پهپادهای کوچک را نیز شناسایی کنند.

چندی قبل یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه گفته بود که سامانه دفاع موشکی اس-500 در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد. این سامانه از حیث سرعت و قدرت برتر از اس-400 است و گفته می‌شود برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند.

روسیه در سال‌های گذشته برای محافظت از مرزهای خود موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی را در «کالینینگراد» دژ موشکی خود مستقر کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها