قاضی فدرال ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی ناکام گذاشت

قاضی فدرال ترامپ را در تأمین بودجه دیوار مرزی ناکام گذاشت
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 05:51

یک قاضی فدرال در آمریکا با صدور حکمی استفاده دولت این کشور از بودجه نظامی برای ساخت دیوار در مرز مکزیک را ممنوع اعلام کرد.

العالم-آمریکا

یک قاضی فدرال بامداد چهارشنبه با تلاش «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای استفاده از بودجه ساخت و سازهای بخش نظامی برای احداث دیوار حائل در مرز آمریکا و مکزیک مخالفت کرد.

طبق گزارش رویترز، «دیوید برینونز»، قاضی فدرال آمریکایی حکمی صادر کرده که استفاده دولت ترامپ از ۳.۶ میلیارد دلار از بودجه مذکور برای ساخت دیوار حائل مرزی را ممنوع می‌کند.

صدور این حکم شکستی برای ترامپ محسوب می‌شود که وعده داده تا نوامبر ۲۰۲۰، یعنی زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دیواری به طول ۴۵۰ مایل در مرز مکزیک ایجاد کند. ترامپ مدعی شده احداث این دیوار از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا جلوگیری خواهد کرد.

ساخت دیوار در مرز با مکزیک با هدف مسدود کردن راه ورود مهاجران غیرقانونی، یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود. با این وجود، او در عمل به این وعده با مشکل روبرو شده و به دلیل کسری بودجه، تاکنون تنها ۱۳۰ کیلومتر دیوارکشی کرده است. بخشی از این «دیوار» هم در حقیقت حصارهای فلزی است که با آنچه که او وعده داده بود، متفاوت است.

فوریه سال گذشته میلادی (اسفند ۱۳۹۷)، منازعه سیاسی بر سر تأمین بودجه دیوار مکزیک به طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در طول تاریخ انجامید. در نهایت کنگره تنها با ساخت دیواری نرده‌ای با بودجه ۱.۳۸ میلیارد دلار در برخی نواحی مرزی موافقت کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها