آمریکا و عربستان در صدر تولید آلاینده‌های آب و هوا در جهان

آمریکا و عربستان در صدر تولید آلاینده‌های آب و هوا در جهان
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 10:07

تحقیقات انجام شده در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای نشان می‌دهد که عربستان و آمریکا از جمله اصلی‌ترین عوامل تولید آلاینده‌های آب و هوا به ویژه گازهای گلخانه‌ای در جهان هستند.  

العالم ـ آمریکا

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، در ادامه اجلاس بین المللی تغییرات اقلیمی سازمان ملل که در شهر مادرید پایتخت اسپانیا در حال برگزاری است، شاخص عملکرد تغییرات آب و هوا (CCPI) کشورها اعلام شد که بر اساس آن، ایالات متحده و عربستان سعودی از جمله عوامل اصلی تولید آلاینده‌ها هستند و هیچ تمایلی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای از خود نشان نداده اند.
در شاخص عملکرد تغییرات آب و هوا، میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، سهم انرژی تجدید پذیر و سیاست‌های آب و هوایی ۵۷ کشور و اتحادیه مورد سنجش قرار گرفته است.
با انتشار شاخص تغییرات آب و هوایی در سال ۲۰۱۹، کشورهای آمریکا، عربستان و استرالیا در جایگاه‌های بزرگترین کشورهای آلاینده جهان معرفی شده‌اند و برخی کشورها نیز توانسته اند نسبت به سال گذشته با حذف زغال سنگ از صنعت و کاستن از میزان تولید آلاینده ها، به شرایط نسبتا بهتری دست یابند.

به گزارش ایرنا، نشست آب و هوایی مادرید از 11 آذر ماه جاری آغاز به کار کرد و مهم ترین مسائل اقلیمی جهان از جمله تلاش برای فراهم کردن زمینه های اجرای پیمان آب و هوایی پاریس از جمله اهداف این نشست بود.

پربیننده ترین خبرها