مجوز ساخت دائم سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی صادر شد

مجوز ساخت دائم سفارتخانه آمریکا در قدس اشغالی صادر شد
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 14:27

شهرداری قدس اشغالی برای تاسیس ساختمان دائمی سفارتخانه آمریکا در این شهر، مجوز صادر کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی روز دوشنبه مجوزی برای ساخت یک ساختمان دائم در قدس اشغالی دریافت کرد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» امروز (چهارشنبه) گزارش داد که نمایندگانی از وزارت خارجه آمریکا دو روز پیش با «موشه لیون» شهردار صهیونیست قدس اشغالی دیدار کرده و درباره تاسیس ساختمان دائم سفارتخانه خود در این شهر رایزنی کردند.

بر این اساس، شهردار قدس اشغالی توضیح داد: «ما بر سر طرحی برای ایجاد ساختمانی دائم برای سفارت [آمریکا] در قدس اشغالی توافق کردیم. در آینده نزدیک، محل این ساختمان را اعلام و طی چند سال آغاز به کار آن را جشن می‌گیریم».

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که ساخت این ساختمان دائم سفارت آمریکا در قدس اشغالی طی یک سال آینده آغاز می‌شود.

بر این اساس، اختلاف نظرهایی بین مسئولان آمریکایی و شهرداری قدس اشغالی بر سر وجود حمل‌ونقل عمومی در اطراف محل پیشنهادی برای ساختمان سفارتخانه و نگرانی‌های امنیتی حول آن وجود داشت.

در تاریخ بیست‌وچهارم اردیبهشت 1397، همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم جعلی صهیونیستی، سفارتخانه آمریکا در فلسطین اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، از تل‌آویو به قدس اشغالی (در ساختمانی موقت) منتقل شد.

این اقدام، اعتراض‌ها و مخالفت‌های بین‌المللی را درپی داشته و بسیاری از کشورهای جهان اعلام کردند که از این تصمیم واشنگتن تبعیت نخواهند کرد و تا زمان تأسیس دولت فلسطینی در چارچوب راهکار دو دولتی، سفارتخانه خود را منتقل نمی‌کنند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در راستای خوش‌خدمتی به صهیونیست‌ها، سال گذشته در اقدامی خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت.

این اقدام آمریکا در حالی بود که قطعنامه 478 شورای امنیت می‌گوید هیچ کشوری اجازه ندارد نمایندگی دیپلماتیک (سفارتخانه و کنسولگری) در شهر قدس تأسیس کرده یا تصمیمی درباره وضعیت آن بگیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها