الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است

الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است
چهارشنبه 20 آذر 1398 - 18:44

جمیعت بزرگی از معترضان در الجزائر، در شب انتخابات ریاست جمهوری، برای لغو انتخاباتی که آن را «نمایش»‌ عناصر سیاسی حاکم می‌دانند، تظاهرات کردند.

العالم _ آفریقا

هزاران نفر از معترضان در پایتخت الجزایر تظاهرات کردند و خواستار لغو انتخابات ریاست جمهوری شدند که قرار است فردا پنجشنبه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان خواستار کناره‌گیری همه عناصر سیاسی وابسته به دولت «عبدالعزیز بوتفلیقه» هستند که پیشتر و در فروردین سال جاری (۱۳۹۸) در پی تظاهرات‌های مردمی از قدرت کنار رفت.

طبق این گزارش، معترضان می‌گویند با وجود عناصر دولت بوتفلیقه، برگزاری انتخابات سودی ندارد و انتخابات «نمایشی» است. انتخابات باید لغو و سران سیاسی فعلی از قدرت کناره‌گیری و ارتش را از مسائل سیاسی جدا کنند.

معترضان امروز در پایتخت الجزایر فریاد می‌زدند «نه به انتخابات فردا». روی پلاکاردهایی که برخی در دست گرفته‌اند نوشته شده است «کشور را ویران کردید».

قرار است فردا پنجشنبه، انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود. پنج نامزد (عزالدین میهوبی، عبدالقادر بن قرینة، عبدالمجید تبون، علی بن فلیس و عبدالعزیز بلعید) در آن رقابت خواهند کرد که هر کدام به نحوی یا با دولت بوتفلیقه مرتبط بوده یا در آن صاحب‌منصب بوده‌اند.

از بهمن سال گذشته، هر هفته جمعه، مردم در اعتراض به طبقه سیاسی حاکم در این کشور تظاهرات می‌کنند و خواستار کناره‌گیری تمام عناصر دولت عبدالعزیز بوتفلیقه هستند. معترضان می‌گویند هدف از این انتخابات،‌ احیای نظام بوتفلیقه است.

اخذ رأی در خارج از الجزائر، از شنبه گذشته آغاز شده و فردا پنجشنبه، در سراسر الجزائر انتخابات برگزار خواهد شد. قرار بود این انتخابات هجدهم آوریل گذشته برگزار شود اما به چهارم جولای (تیرماه) موکول شد اما باز هم به تعویق افتاد و قرار است فردا پنجشنبه، ۱۲ دسامبر برگزار شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها