سودان روابط خود را با سوریه تقویت می کند

سودان روابط خود را با سوریه تقویت می کند
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 16:27

کاردار سفارت سودان در دمشق در دیدار با «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که کشورش به دنبال تقویت مناسبات با سوریه در همه زمینه هاست.

العالم ـ آفریقا

به گزارش روز پنجشنبه روزنامه سوری «الوطن»، «ولید عبدالله احمد عبدالله» روز گذشته (چهارشنبه) با فیصل مقداد در دمشق دیدار کرد.

ولید عبدالله ضمن تاکید بر تمایل کشورش برای تقویت مناسبات دو جانبه با سوریه، گفت که دولت سودان تلاش جمهوری عربی سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم را تحسین می کند.

کاردار سفارت سودان در دمشق تاکید کرد که مبارزه با تروریسم در سوریه به نفع ملت های منطقه و جهان است.

مقداد نیز در این دیدار تاکید کرد که حل بحران ها و مشکلاتی که بسیاری از کشورهای عربی از جمله سودان و سوریه شاهد آن هستند، نزدیکی و همکاری های جدید میان کشورهای عربی را می طلبد. این همکاری ها باید بر احترام گذاشتن به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها مبتنی باشد.

وی همچنین بر اهمیت هماهنگی میان سوریه و سودان در سطوح رسمی طی مرحله آتی تاکید کرد و گفت این هماهنگی و همکاری می تواند در بهبود اوضاع کشورهای عربی موثر باشد.

بررسی اوضاع منطقه عربی و حل مشکلات و چالش هایی که مردم دو کشور با آن رو به رو هستند از دیگر موضوعات مورد گفت وگو میان دو طرف بود.

به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز «عمر البشیر» رئیس جمهوری وقت این کشور به دمشق رفت و با مقامات ارشد این کشور از جمله بشار اسد رئیس جمهوری دیدار کرد.

رئیس جمهوری سوریه نیز در این دیدار از سفر البشیر به سودان تقدیر کرد و این سفر را پیش درآمدی برای بازگشت به روابط قوی میان دو کشور پیش از جنگ سوریه عنوان کرد.

سفر رئیس جمهوری سودان به سوریه اولین سفر یک مقام عالی عربی از سال ۲۰۱۱ و دومین سفر یک رئیس دولت بعد از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به سوریه به شمار می رود.

پربیننده ترین خبرها