نماینده حزب دموکرات: ترامپ در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است 

نماینده حزب دموکرات: ترامپ در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است 
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 16:34

"جرالد ندلر" رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه به دنبال برگزاری اولین جلسه بررسی استیضاح ترامپ، گفت: رییس جمهوری آمریکا ( دونالد ترامپ) در حال تبدیل شدن به یک دیکتاتور است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، ندلر در ابتدای جلسه بررسی استیضاح ترامپ گفت: اگر رییس جمهوری می‌تواند ابتدا از قدرت خود سوء استفاده کند و سپس کلیه درخواست های اطلاعات مربوط به کنگره را نادیده بگیرد، در حقیقت وی در مسیر تبدیل شدن به یک دیکتاتوری قدم بر می‌دارد.
ندلر با انتقاد تند از ترامپ برای نادیده گرفتن درخواست‌های کمیته‌های مجلس نمایندگان گفت: با چنین رفتارهایی که ترامپ از خود نشان می‌دهد کنگره نمی‌تواند وظیفه خود را به عنوان یک دستگاه اجرایی انجام دهد.
دموکرات‌های آمریکا روز سه‌شنبه (۱۹ آذر ۹۸) دو اتهام رسمی علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور را برای استیضاح وی اعلام کردند. ‌ این دو اتهام عبارت از سوء استفاده ترامپ از قدرت و کارشکنی در مسیر تحقیقات کنگره است، تا وی را به سومین رئیس جمهوری در تاریخ ایالات متحده تبدیل کند که در معرض استیضاح قرار می‌گیرد.
به گزارش ایرنا، قرار است مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده در مورد این اتهام‌ها یا موارد استیضاح رای گیری کند. این مجلس که در سلطه دموکرات هاست، تا حدود زیادی مصمم است به استیضاح رئیس جمهوری رای دهد و مقدمه محاکمه‌ای نمایشی در سنا را که در اختیار جمهوریخواهان است، ‌فراهم کند.
دموکرات‌ها در روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ، به سرعت پیش رفته‌اند. این تحقیقات ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) در پی متهم شدن ترامپ به اعمال فشار بر اوکراین برای تحقیق در مورد جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش، ‌ آغاز شد. دموکرات‌های آمریکا، ترامپ را متهم می‌کنند با جلوگیری از اعطای کمک به اوکراین، از قدرت سوء استفاده کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها