اعلام آمادگی ونزوئلا برای همکاری با ایران در حوزه گازهای گلخانه‌ای

اعلام آمادگی ونزوئلا برای همکاری با ایران در حوزه گازهای گلخانه‌ای
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 17:18

وزیر محیط زیست ونزوئلا در دیدار هیأت ایرانی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی مادرید، از علاقه‌مندی کشورش برای همکاری با ایران در حوزه گازهای گلخانه‌ای خبر داد.

العالم - آمریکا

«مسعود تجریشی» معاون سازمان حفاظت از محیط زیست و‌ رئیس هیأت شرکت کننده ایرانی در بیست و پنجمین کنفرانس تغییرات آب و ‌هوایی مادرید در حاشیه این نشست با «اسوالدو باربرا» وزیر اکوسوسیالیسم (محیط زیست) ونزوئلا دیدار و ‌گفتگو کرد.

در این ملاقات که با حضور حسن قشقاوی سفیر ایران در مادرید صورت گرفت، موضوعات مورد علاقه برای همکاری در حوزه محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار تجریشی ضمن تبیین ساختار و شرح وظایف واحدهای مختلف سازمان حفاظت از محیط زیست، ظرفیت‌های موجود در ایران برای اندازه گیری در حوزه گازهای گلخانه‌ای را مورد تأکید قرار داد و آمادگی ایران را برای همکاری در این زمینه و همچنین در حوزه جنگل‌ها و‌ مراتع و استفاده از فناوری‌های نوین برای مقابله با بلایای طبیعی اعلام کرد.

وی همچنین بر ضرورت تبادل هیأت‌های تخصصی بین دو‌ کشور جهت آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های متقابل، بهره گیری از تجربیات و پیگیری همکاری‌ها تأکید کرد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن تمجید از مقاومت دولت و ملت ونزوئلا در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا و ابراز خشنودی از تثبیت شرایط در آن کشور، به روابط عالی سیاسی بین ایران و ونزوئلا، تبادل متقابل هیأت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و همچنین همکاری‌های خوب دو‌ کشور در حوزه‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی اشاره و بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و تعمیق همه جانبه روابط تأکید کرد.

«اسوالدو» نیز در این دیدار ضمن تشریح ساختار وزارت اکوسوسیالیسم در ونزوئلا، بر علاقمندی کشورش برای همکاری با ایران به منظور تبادل تجربیات در اندازه‌گیری گازهای گلخانه‌ای و استاندارد کردن متدولوژی آن و همچنین سرمایه گذاری در حوزه توسعه جنگلی در ونزوئلا تأکید کرد.

وی همچنین از برنامه تبادل هیأت‌های فنی و تخصصی بین دو کشور به منظور شناخت ظرفیت‌های همکاری و تبادل تجربیات در حوزه‌های زیست محیطی استقبال کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها