پاسخ سراج به حفتر: ساعت صفر، توهم است/ دوره حکومت فردی بر لیبی به سر آمده است

پاسخ سراج به حفتر: ساعت صفر، توهم است/ دوره حکومت فردی بر لیبی به سر آمده است
جمعه 22 آذر 1398 - 18:09

رییس حکومت وفاق لیبی گفت که نیروهای ارتش لیبی و انقلابیون 17 فوریه به متجاوزین، مزدوران و کودتاچیان (نیروهای حفتر) درسی سخت دادند.

العالم - لیبی

فایز السراج در سخنانی تلویزیونی با اشاره به حمله روز گذشته نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس، افزود: به جنگ طلبان می گویم فکر نکنید می توانید لیبی را به پایگاه خود تبدیل کنید.

سراج در پاسخ به سخنان روز گذشته حفتر که گفته بود ساعت صفر برای پاکسازی طرابلس آغاز شده است، خاطر نشان کرد: ای آزادیخواهان، دروغ گوییها و شایعه پراکنی های این افراد یاوه گو را باور نکنید، هچ ساعت صفری در کار نیست، ساعت صفر فقط توهم است، آنان نمی توانند طرابلس را اشغال کنند، لذا از همه شما می خواهم از دولت مدنی لیبی حمایت کنید.

وی یادآور شد: دوره حکومت فردی بر لیبی به سر آمده و به همین علت از همه می خواهم از دولت مدنی، مردم سالار و قانونمدار حمایت کنند.

خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش لیبی و فرمانده گروه شبه نظامیان موسوم به ارتش ملی لیبی روز گذشته از آغاز "نبرد سرنوشت‌ساز" برای تسلط بر طرابلس و آغاز پیشروی به سمت مرکز آن خبر داد.

حفتر که از حمایت گسترده رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی عربستان و امارات برخوردار است، در سخنانی گفت: به لطف ارتش ملی، لیبی را از چنگال تروریسم و خائنان نجات می‌دهیم.

از زمان سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است.

وی در چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.

از سوی دیگر، دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست السراج، کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها