پمپئو یک گام به خروج از وزارت خارجه آمریکا نزدیک تر شد

پمپئو یک گام به خروج از وزارت خارجه آمریکا نزدیک تر شد
يکشنبه 24 آذر 1398 - 10:45

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با ایجاد حساب توئیتر شخصی، گمانه‌زنی‌ها درباره قصد خود برای رفتن به سنا را شدت بخشیده است.

العالم ـ آمریکا

تارنمای آمریکایی «هیل» (thehill) روز یکشنبه با انتشار این خبر نوشت: پمپئو روز شنبه(۲۳ آذر) با ایجاد حساب شخصی در شبکه اجتماعی توئیتر، این گمانه‌زنی را دامن زد که در نهایت قصد سناتوری از ایالت کانزاس - محل دوران زندگی خود - را دارد.

به نوشته این رسانه، این احتمال از آن نظر مطرح شده که پمپئو پیش از ملحق شدن به دولت ترامپ و تصدی وزارتخارجه آمریکا، نماینده ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود؛‌ بر این اساس قصد دارد با رها کردن پست خود، برای احراز سناتوری از ایالت کانزاس اقدام کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی دراین باره گفته بود پمپئو به راحتی در کانزاس برنده خواهد شد؛ ترامپ پیروزی او را در صورت شرکت برای احراز سناتوری ایالت کانزاس را بسیار زیاد دانسته بود.

در حساب توئیتر شخصی پمپئو با نام «mikepompeo» با نزدیک به ۶ هزار دنبال‌کننده، فقط دو توئیت ارسال شده است اما حساب رسمی وزیرخارجه آمریکا با نام «SecPompeo» یک میلیون دنبال کننده دارد.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو از آوریل ۲۰۱۸ میلادی (اردیبهشت ۱۳۹۷) بعنوان هفتادمین وزیرخارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ عهده دار این سمت شد.
وی پیش از این از ۲۳ ژانویه ۲۰۱۷ (۴ بهمن ۱۳۹۵) تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۸ میلادی (۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود.
پمپئو بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ میلادی نماینده حوزه چهارم انتخابیه ایالت کانزاس در مجلس نمایندگان آمریکا بود.

براساس قانون اساسی ایالات متحده، انتخابات مجلس سنای آمریکا هر دو سال یکبار برای انتخاب یک سوم سناتورهای این مجلس برگزار می‌شود. در واقع اعضای این مجلس به سه دسته یک (۳۳ عضو)، دو (۳۳ عضو) و سه (۳۴ عضو) تقسیم‌بندی می‌شوند و هر دو سال انتخابات یک دسته برگزار می‌شود. به این ترتیب هر سناتور برای یک دوره ۶ ساله عضو سنا خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها