امارات در 'شبوه' یمن نیرو و تجهیزات مستقر کرد

امارات در 'شبوه' یمن نیرو و تجهیزات مستقر کرد
يکشنبه 24 آذر 1398 - 14:15

امارات در ادامه تلاش خود برای دست‌اندازی بر جنوب یمن، ده‌ها خودروی زرهی به همراه نیرو به استان 'شبوه' فرستاد.

العالم - یمن

شنبه (دیروز) «عادل الحسنی» یکی از مقامات جنبش مقاومت جنوب یمن اعلام کرد، استان «شبوه» این کشور که در کنترل نیروهای صنعاء نیست، به دلیل ثروت هنگفت آن به میدان درگیری میان عربستان و امارات مبدل شده است.

در همین ارتباط وبگاه «الخبر الیمنی» گزارش داد، بیش از ۴۰ خودروی زرهی اماراتی بعلاوه ده‌ها تیپ نظامی و نفربر وارد اردوگاه «بلحاف» شده‌اند، اردوگاهی که در شهر «الروضه» استان «شبوه» در جنوب یمن قرار دارد و نیروهای اماراتی در آن مستقر هستند.

منابع محلی در همین زمینه اعلام کردند، تجهیزات نظامی پیش‌تر از فرودگاه «الریان» در شهر «المکلا» مرکز استان «حضرموت» به سمت شبوه به راه افتاده بودند.

این دومین گروه تجهیرات نظامی است که از جمعه (دو روز پیش) وارد شبوه می‌‎شود؛ روز جمعه هم تعدادی از نیروهای موسوم به «النخبه الشبوانیه» وارد شهر «عتق» شدند.

از سوی دیگر نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به تقویت تجهیزات نظامی خود در شبوه پرداخته و تیپ ۱۶۱ پیاده در استان الجوف را به عتق اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان این اقدامات را شاخصی برای احتمال بروز درگیری‌های شدید میان طرفین خصوصا پس از اجرای توافق ریاض می‌دانند.

در ماه ژوئن استان شبوه شاهد درگیری‌های شدیدی میان نیروهای وابسته به دولت مستعفی و النخبه الشبوانیه بود که این درگیری‌ها با میانجی‌گری پایان یافت.

هفته گذشته «محمد صالح بن عدیو» استاندار شبوه وابسته به دولت مستعفی «عبد ربه منصور هادی» شب در نامه‌ای به هادی، خواستار مقابله با نیروهای اماراتی در این استان شد .

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها