پیشنهاد اتحادیه‌ کارگری فرانسه برای توقف اعتصاب‌ها در کریسمس

پیشنهاد اتحادیه‌ کارگری فرانسه برای توقف اعتصاب‌ها در کریسمس
يکشنبه 24 آذر 1398 - 16:33

یک اتحادیه کارگری در فرانسه خواستار توقف اعتصاب‌ها در دوران کریسمس و ادامه آن از ژانویه 2020 در صورتی شد که دولت از طرح جنجالی مربوط به بازنشستگی انصراف ندهد.

العالم _ اروپا

اتحادیه «کنفدراسیون دموکراتیک کار» فرانسه (CFDT ) با نزدیک شدن کریسمس، خواستار توقف اعتصاب‌ها شد اما در ادامه خواستار ادامه اعتصاب‌ها از ماه ژانویه 2020 (دی ماه) در صورتی شد که دولت از طرح خود در خصوص تغییرات نظام بازنشستگی صرف نظر نکند.

بنا به گزارش شبکه «فرانس 24»، دولت فرانسه در طرح جدید خود برای تغییرات در قوانین بازنشستگی پیشنهاد داده است که افراد برای آنکه به طور کامل از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند، در مقایسه با قوانین فعلی، دو سال بیشتر کار کنند. ماکرون همچنین در صدد است که در قانون جدید حقوق ماهیانه کارگران بازنشسته را کاهش دهد.

از تاریخ پنجم دسامبر (۱۴ آذرماه)، اعتصاب‌های گسترده و تظاهرات‌های صدها هزاران نفری در شهرهای مختلف فرانسه در اعتراض به سیاست‌های «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه برگزار شده است و این اعتصاب‌ها و اعتراضات موجب مختل شدن حمل و نقل عمومی و فعالیت‌های مدارس و ادارات فرانسه شده است.

تا قبل از روز سه‌شنبه هفته گذشته، اتحادیه CFDT در اعتصاب‌ها شرکت نکرده بود اما روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت فرانسه از خطوط قرمز عبور کرده است و از اعضای اتحادیه خود خواست به اعتصاب‌کنندگان بپیوندند.

«لورن برگر» مدیرکل CFDT در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بگذارید صریح باشم: کارکنان بخش ریلی CFDT خواستار اعتصاب در حین تعطیلات نیستند اما از ماه ژانویه ۲۰۲۰.....اگر متن (طرح فرانسه درباره بازنشستگی) تغییری نکند، CFDT بسیج می‌شود».

وی ادامه داد: «مردم نباید هزینه (طرح دولت) را بپردازند. غیرقابل تحمل است که آنها نتوانند این فصل از تعطیلات را با عزیزانشان سپری کنند. ما باید بن‌بست را بشکنیم».

از طرف دیگر، اتحادیه «کنفدراسیون عمومی کار» (CGT) که مواضعی افراطی دارد، روز پنجشنبه هفته گذشته هشدار داد، تا زمانیکه دولت از طرح بازنشستگی خود صرفنظر نکند، در ایام کریسمس نیز به اعتصاب خود ادامه خواهند داد.

«ادوارد فیلیپه» نخست‌وزیر فرانسه در مصاحبه با «پاریزین دیمانش» تصریح کرد که هفته آینده با اتحادیه‌ها دیدار خواهد کرد و از همه می‌خواهد که در آستانه کریسمس، مسئولیت خود را برعهده بگیرند.

وی تصریح کرد: «فکر نمی‌کنم که فرانسه بپذیرد که افرادی در این لحظه، بتوانند آنها را (از مزایای استفاده از حمل و نقل عمومی) محروم کند».

فارس

پربیننده ترین خبرها