گریفیتس با «مهدی المشاط» دیدار کرد

گریفیتس با «مهدی المشاط» دیدار کرد
دوشنبه 25 آذر 1398 - 22:45

مارتین گریفیتس فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به یمن با مهدی المشاط رییس شورای سیاسی عالی یمن دیدار کرد.

العالمیمن

در این دیدار که عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن و عبدالسلام هشول معاون رییس مجلس نمایندگان یمن نیز حضور داشتند، درباره تلاش های گریفیتس برای پایان دادن به رنجهای مردم یمن گفت و گو شد.

موانع موجود در مسیر اجرای توافقنامه سوئد و اجرا نشدن تعهدات متجاوزین و مزدورانشان در زمینه مسائلی مانند استقرار مجدد نیروها در بندر الحدیده یا آزادی اسرا دیگر محورهای مورد بحث طرفین در این دیدار بود.

المشاط در این دیدار گفت: سازمان ملل متحد باید با جدیت برای گشایش پل هوایی پزشکی از فرودگاه بین المللی صنعا برای انتقال بیمارانی که نیازمند درمان در خارج از یمن هستند، تلاش کند.

وی خاطر نشان کرد که استمرار ضبط کشتی های حامل نفت و غذا برای مردم یمن از سوی متجاوزین آل سعود و همپیمانانشان، رنجهای این مردم را مضاعف می کند که به همین دلیل، سازمان ملل متحد باید مانع این نوع رفتارهای غیرانسانی شود.

عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر دولت نجات ملی یمن نیز در این دیدار ادامه چاپ غیرقانونی اسکناس توسط مزدوران آل سعود که باعث افزایش تورم در یمن شده است را محکوم کرد.

پس از آن، عبدالسلام هشول معاون رییس مجلس نمایندگان یمن خواستار بازگشایی فوری فرودگاه بین المللی صنعا شد و استمرار بسته ماندن آن را نقض حقوق مردم یمن از سوی متجاوزین سعودی و همپیمانانشان دانست.

وی افزود: استمرار سکوت جامعه جهانی و سازمان ملل متحد نسبت به چپاول نفت، گاز و دیگر منابع یمن توسط مزدوران آل سعود، مشوق این مزدوران برای ادامه غارت منابع مردم یمن شده که به خاطر گرسنگی می میرند.

پربیننده ترین خبرها