تداوم تاراج نفت سوریه توسط آمریکا

تداوم تاراج نفت سوریه توسط آمریکا
سه شنبه 26 آذر 1398 - 16:16

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در تازه ترین اظهارات خود تاکید کرد که آمریکا نفت سوریه را سرق می کند و به ترکیه می فروشد، وی همچنین تاکید کرد که پیش از آمریکا گروه تروریستی جبهه النصره و سپس داعش بر چاه های نفت سیطره داشتند.

العالم-سوریه

به گزارش العالم، بشار اسد تاکید کرد که ترکیه به طور مستقیم با همه گروهها از جمله داعش، جبهه النصره و آمریکا در خرید و فروش نفت همدست بوده است.

اغلب چاه های نفت سوریه در مناطق شرقی این کشور تمرکز دارند که تحت سیطره گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه تحت حمایت آمریکا قرار دارد، استان دیروالزور بزرگترین چاه نفت تحت عنوان حقل العمر به علاوه خطوط انتقال نفت اطراف آن همچون خطوط انتقال العزبه را دارا می باشد.

در الحسکه نیز میدان نفتی موسوم به رمیلان وجود دارد که 1322 چاه نفت و بیش از 25 چاه گاز دارد

آمریکا به اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق نفتی که تحت سیطره گروه تروریستی موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه است ادامه می دهد که آخرین آن یک روز قبل از طریق گذرگاه الولید در مرزهای عراق صورت گرفت و به چاههای نفت جنوبی استان الحسکه بوده است که شامل خودروهای حامل سوخت و تسلیحات و خودروهای نفر بر بوده است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است که آنکارا پیشتر پیشنهاد ایجاد منطقه امن را بر اساس درآمدهای نفتی سوریه به آمریکا ارائه کرده است و همین امر نشان از زد و بندهای میان آمریکا و ترکیه درخصوص نفت سوریه است، در مراحل اولیه جنگ در سوریه درآمدهای نفتی سوریه به صفر رسید.

پربیننده ترین خبرها