نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های رژیم آل خلیفه بحرین

نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌های رژیم آل خلیفه بحرین
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 08:17

جمعیت الوفاق بحرین در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در هفته نخست ماه جاری میلادی (دسامبر) در ۸۸ مورد حقوق زندانیان را نقض کرده است.

العالم ـ بحرین

به گزارش سه‌شنبه شب پایگاه خبری مرآة البحرین، در گزارش الوفاق آمده است: رژیم آل خلیفه به طور فزاینده از یکم تا هفتم دسامبر(۱۰- ۱۶ آذر) به نقض حقوق زندانیان پرداخته است.

در این گزارش آمده است؛ تنها در ۷۷ مورد از درمان زندانیان جلوگیری شده و در مواردی نیز آن‌ها مورد شکنجه و بدرفتاری قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید؛ نیروهای امنیتی نیز با یورش به ۳۱ منزل مسکونی ۱۸ شهروند بحرینی را دستگیر کردند.

جمعیت الوفاق افزوده است: زندانیان تنها یک ساعت در روز اجازه دارند تا از سلول های خود خارج شوند و در تماس با نور خورشید قرار بگیرند که زمان اندکی است.

بنا بر این گزارش، با وجود درخواست زندانیان برای بهبود وضع زندان و دسترسی به درمان، اما مقام های امنیتی از اجابت این درخواست ها خودداری می کنند.

به گزارش ایرنا، بحرین از سال ۲۰۱۱ تاکنون از بحران نارضایتی‌های عمومی ناشی از سیاست‌های یکجانبه حکومت رنج می‌برد. این رژیم با کمک نیروهای نظامی اعزامی از عربستان و امارات، تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان بحرینی را سرکوب کرد.

پیش‌تر، مرکز «دموکراسی و حقوق‌ بشر خلیج(فارس)» که وضع حقوق بشر در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس را رصد می‌کند، در گزارشی اعلام کرده بود؛ بحرین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تا ماه می سال جاری میلادی (دی ماه ۹۷ تا اردیبهشت ۹۸) ۲۷۱ حکم حبس ابد علیه شهروندانش صادر کرده است.

پربیننده ترین خبرها