روایت جروزالم‌پست از تلاش وزیر جنگ تل‌آویو برای افزایش فشار به تهران

روایت جروزالم‌پست از تلاش وزیر جنگ تل‌آویو برای افزایش فشار به تهران
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 14:36

یک روزنامه چاپ فلسطین اشغالی ادعا کرد، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش عملیات‌ها علیه ایران است تا تهران مجاب به خارج کردن نیروهای خود از سوریه شود.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه «جروزالم پست» طی گزارشی درباره سیاست جدید وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در قبال ایران نوشت، «نفتالی بنت» مسئول این وزارتخانه به دنبال آغاز کارزاری جهت خارج کردن کامل ایران از سوریه است.

در ابتدای این گزارش آمده است: «بنت در تلاش است تا اقدامات اسرائیل علیه نیروهای ایرانی در سوریه را با هدف قانع کردن جمهوری اسلامی به عقب کشیدن نیروهایش از این کشور در آینده نزدیک، افزایش دهد».

جروزالم‌پست با اشاره به پیوسته بودن این اقدامات، توضیح داد: «هدف آنها نیز خارج کردن کامل نیروهای ایرانی از سوریه است. ایده این است که از عملیات‌های فزاینده استفاده شود تا ایران را به کاهش تلفات مجبور کرده و درک کند باقی ماندن در این کشور (سوریه) ارزش ندارد».

این روزنامه با بیان اینکه از نظر بنت، وقوع اعتراضات و تظاهرات در کشورهای عراق و لبنان فرصتی برای خارج کردن ایران از سوریه است، به نقل از وی در جلسات ارزیابی‌های امنیتی نوشت: «شانس خوبی برای وقوع این مسئله (عقب‌راندن ایران از سوریه) وجود دارد. انتظار دارم که آنها به زودی [سوریه] را ترک کنند».

به نوشته جروزالم پست، بنت معتقد است با اینکه افزایش اقدامات علیه ایران می‌تواند خطر وقوع حمله علیه اسرائیل را داشته باشد اما بهتر است اکنون وارد عمل شوند تا اینکه تعلل کنند زیرا تعلل می‌تواند با وضعیت تشکیل یک نیروی شبه‌حزب‌الله در بخش سوری بلندی‌های جولان و حمله به این رژیم خاتمه یابد.

در ادامه این گزارش آمده است: «بنت می‌خواهد ارتش اسرائیل اقدامات خود علیه ایران و حزب‌الله را افزایش دهد و توجیه وی نیز این است که اگر هزینه بالا برود، تهران از سوریه عقب‌نشینی می‌کند».

تداوم اینگونه اظهارات از سوی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حالی است که روزنامه «هاآرتص» چندی پیش در گزارشی نوشته بود این بیانیه‌ها بدون هماهنگی با نظامیان صادر شده و خشم فرماندهان اسرائیلی را برانگیخته است.

فارس

پربیننده ترین خبرها