ترور محافظان گروه واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان

ترور محافظان گروه واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 17:09

منابع خبری گزارش دادند: تنها با گذشت سه روز از آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سراسر پاکستان، دشمنان سلامت کودکان در این کشور دو نفر از ماموران محافظ گروه واکسیناسیون را در شمال غرب پاکستان ترور کردند.

العالم ـ آسیا

تحرکات دوباره مخالفان طرح واکسیناسیون فلج اطفال که بیشتر در مناطق شمال غربی پاکستان مشاهده می شود، در حالی شدت یافته است که «عمران خان» نخست وزیر این کشور غلبه بر این بیماری را مسئله ای حیثیتی برای پاکستان عنوان کرد.

طرح سراسری واکسیناسیون فلج اطفال سه روز پیش به مدت یک هفته در سراسر پاکستان آغاز شد. شناسایی ۱۰۴ مورد بیماری فلج اطفال باعث نگرانی مسئولان دولتی این کشور شده است.

رسانه های پاکستان امروز (چهارشنبه) به نقل از مقامات پلیس گزارش دادند: بر اثر حمله مهاجمان ناشناس به یک گروه واکسیناسیون فلج اطفال در منطقه «دیر» در شمال غربی این کشور، دو مامور پلیس محافظ این گروه کشته شدند.

پلیس پاکستان گفت: هیچ آسیبی به اعضای طرح واکسیناسیون فلج اطفال نرسیده اما مهاجمان دو مامور پلیس را ترور و سپس از محل جنایت متواری شدند.

امروز سومین روز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در پاکستان است و بیش از ۲۲ هزار و ۹۲۵ گروه بهداشت قرار است نزدیک به شش میلیون ۷۵ هزار کودک را واکسینه کنند.

به گزارش ایرنا، تداوم اقدامات تروریستی علیه گروه های پزشکی به ویژه واکسیناسیون فلج اطفال در گذشته در شمال غرب پاکستان، فعالیت این گروه ها را در این مناطق متوقف کرده بود.

پاکستان، افغانستان و نیجریه از کشورهایی هستند که پس از هند، تمرکز و توجه خود را براساس برنامه های سازمان جهانی بهداشت ،به ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال معطوف کرده اند.

پربیننده ترین خبرها