قطر بر ادامه کمک‌های خود به غزه تاکید کرد

قطر بر ادامه کمک‌های خود به غزه تاکید کرد
پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 08:00

قطر اعلام کرد که حداقل تا سه ماه اول سال 2020 میلادی به کمک‌های بشردوستانه خود به نوار غزه که از سیزده سال پیش در محاصره ظالمانه اشغالگران صهیونیست است، ادامه می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمد العمادی» رئیس کمیته قطری بازسازی غزه اعلام کرد که کشورش به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه تا حداقل ماه مارس سال آتی ادامه خواهد داد.

العمادی در گفت‌وگو با رویترز تاکید کرد: «در مورد سه ماهه نخست سال آتی میلادی ما مطمئنا به کمک‌های خود به غزه ادامه می‌دهیم، اما درمورد مابقی هم حدس می‌رنیم که این کمک‌ها ادامه خواهد یافت. با این حال این موضوع را با دقت و با دیدی مثبت بررسی می‌کنیم.»

وی افزوود: «بعد از ماه مارس احتمال زیاد است که به کمک‌های ماهیانه برای ارسال سوخت برای نیروگاه برق غزه و افراد نیازمند ادامه دهیم.»

وی گفت: ««اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس این هفته با سفر به قطر درخواست حماس درباره تمدید زمان کمک‌های مالی به غزه تا سال ۲۰۲۰ را داده بود.»

العمادی ابراز امیدواری کرد که کمک‌های قطر موجب بهبود وضعیت خدمات رسانی به شهروندان فلسطینی و تقویت توان سیستم دفاع شهروندی در ارائه خدمات سریع‌تر و بهتر به مردم غزه شود.

برخی رسانه‌ها اخیرا از قطعی قریب الوقوع کمک‌های قطر به غزه خبر داده و گفته بودند که نماینده دوحه در نواز غزه این خبر را به گروه‌های فلسطینی اعلام و به دشواری ادامه پرداخت این کمک‌ها اشاره کرده است.

قطر ماهانه ۳۰ میلیون دلاربه نوار غزه کمک می‌کند و حماس روی این مبلغ حساب باز کرده است.

آژانس کمک رسانی و اشتغال پناهجویان فلسطینی (آنروا) هم به تازگی اعلام کرد که ۸۰ درصد مردم نوار غزه به دلیل محاصره اسرائیل به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند.

نوار غزه به دنبال پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ از سوی رژیم صهیونیستی در محاصره زمینی، دریایی وهوایی قرار دارد .

پربیننده ترین خبرها