بیانیه آیت الله عیسی قاسم به دو مناسبت سالگرد درگذشت شیخ عبدالامیر الجمری و عید شهدا

 بیانیه آیت الله عیسی قاسم به دو مناسبت سالگرد درگذشت شیخ عبدالامیر الجمری و عید شهدا
پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 17:56

آیت الله عیسی قاسم به دو مناسبت، سالگرد درگذشت رهبر انتفاضه کرامت بحرین شیخ عبدالامیر الجمری و عید شهدا (روز شهدا)  بیانیه ای صادر کردند.

العالم - بحرین

بیانیه آیت الله عیسی قاسم به دو مناسبت، سالگرد درگذشت رهبر انتفاضه کرامت بحرین شیخ عبدالامیر الجمری و عید شهدا (روز شهدا) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

شيخ ما شیخ عبدالامیر الجمری -در حالیکه ان شاء الله مورد رضای الهی بود- در راه جهاد فی سبیل الله وفات یافت و شهدایمان هم در همان راه به شهادت رسیدند.

شیخ، مربی شهدا و عاشق خط شهادت بود. شهدا هم شاگردان با اخلاص خط شهادت بودند. خطی که همراه همیشگی اسلام است و اسلام نیز دائما با آن همراه است. اسلام بدون شهادت نمی شود و شهادت هم در خطی که در دشمنی (مخالفت) با اسلام باشد مصداق نمی پذیرد.

بزرگداشت دو مناسبت رحلت شیخ جمری و عید شهدا هرگز جدای از پایبندی عقیدتی، ارزشی، شرعی و غایتی ملت ما به اسلام نیست و نخواهد بود؛ پیوند ملت با رهبران صادق خود، رهبرانی که در خط مقدم آنها علمای اهل معرفت ناب اسلامی، با ورع، با تقوی و دارای تاریخچه ای آشکار از جهادند، پیوند با مقاومت در برابر هرگونه اشکال و الوان باطل در تمام عرصه های زندگی و در تمامی سطوح جبهه ها.

این ملت هرگز به آنچه خلاف اسلام است سرسپردگی ندارد، این ملت هیچ گاه از کسی جز خداوند و بدون اذن خداوند اطاعت نمی کند. این مناسبت ها اعلام سرسپردگی این ملت به اسلام و برائت آن از هر چه خلاف اسلام است می باشد. اعلام استمرار مطالبه گری، اعلام رد مظالم که برخواسته از اسلام و قرآن و سنت و آموزه‌های نیک و اهداف عالی آن است، اصلاحات فراگیر و تصحیح اوضاع. اسلام حق است و هر آنچه در مقابله با آن باشد بهره ای از حق نبرده، اسلام عدل است و هر آنچه در تضاد با آن باشد بهره ای از عدل نبرده است.

بزرگداشت رحلت شیخ الجمری و عید (روز) شهدا اعلام ایمان محکم به خط و راه این دو روز است، خط مطالبه گری، مجاهدت و صبر ورزیدن به جهت بازپسگیری حقوق، بازسازی اوضاع، خروج از وضعیت ظلم و عقب ماندگی و سقوط و به خامت بیشتر کشیده شدن اوضاع است.

این خط برخواسته از قلب اسلام و یکی از روشن ترین مباحث شرعی آن است که تحت عنوان تکلیف امر به معروف و نهی از منکر عنوان می شود.

خداوند مردان بزرگ ما شیخ الجمری و شهدا را رحمت کند و بر درجاتشان در بهشت بیفزاید، شهدایی که شاگردان مدرسه خط شیخ و تربیت شده اویند.

عيسى أحمد قاسم
١٨ دسامبر ٢٠١٩

پربیننده ترین خبرها