حسان دیاب: دولت آینده لبنان دولت تخصص گرا خواهد بود/ مستقل هستم و همه در دولتم شرکت خواهند داشت/ خواسته های مردم باید برآورده شود

حسان دیاب: دولت آینده لبنان دولت تخصص گرا خواهد بود/ مستقل هستم و همه در دولتم شرکت خواهند داشت/ خواسته های مردم باید برآورده شود
پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 20:05

دیاب در اولین سخنرانی خود پس از انتخاب برای تشکیل دولت آینده لبنان گفت: میشل عون؛ رئیس جمهور نتایج رایزنی‌های پارلمان را بر اساس قانون اساسی به من اطلاع داد.

العالم - لبنان

حسان دیاب در اولین سخنرانی پس از انتخاب برای تشکیل دولت گفت: از رئیس جمهور و نمایندگان به خاطر این اعتماد تشکر می کنم و امیدوارم بر اساس خواسته های مردم لبنان بتوانم دولتی تشکیل دهم که دغدغه های آنان را رفع کند، با اصلاحات واقعی که فقط جوهر روی کاغذ نباشد.

دیاب یادآور شد: برای تشکیل دولت در سریع ترین زمان ممکن تلاش خواهم کرد، با فراکسیون‌های سیاسی در زمینه تشکیل کابینه مشورت خواهم کرد و به همه نظرات گوش خواهم داد.

وی تصریح کرد: در رایزنی‌ها تمام نیروهای سیاسی و حرکت مردمی را لحاظ خواهم نمود، ما نیازمند وحدت ملی هستیم که از کشور صیانت کند، ما با بحران سیاسی مواجهیم که رفع آن نیازمند وحدت ملی است.

دیاب خود را چهره ای مستقل معرفی کرد و گفت با شفافیت و صداقت به مردم می گویم که انتفاضه شما راه سیاسی در لبنان را دوباره احیا کرد و شما منبع قوا هستید، انتفاضه شما به اینجانب ارتباط دارد و همه کسانی که خواهان دولت قانون‌مدار در لبنان هستند، مردم لبنان اجاره نمی دهند که اوضاع به قبل از 17 اکتبر بازگردد، خواسته های مردم باید برآورده شود، باید اعتماد سازی شود و پل های اعتماد در کشور ایجاد شود. {17 اکتبر سال جاری میلادی اعتراضات اقتصادی در لبنان آغاز شد.}

وی تصریح کرد: تمسک به آزادی‌های اجتماعی سوپاپ اطمینان وحدت کشور و حفظ لبنان است، از مردم می خواهم در راه نجات کشور همگی مشارکت داشه باشند، درود می فرستم به ارتش و نیروی انتظامی و نیروهای نظامی لبنان به خاطر تلاش برای حفظ ثبات کشور.

دیاب خطاب به رسانه ها گفت: از رسانه ها می خواهم در روند نجات کشور با ما همکاری کنند، ما در صدد اقدام هستیم نه حرف زدن؛ من مستقل هستم و همه در دولتم شرکت خواهند داشت.

وی دولت آینده لبنان را دولتی تخصص گرا معرفی کرد و گفت: مردم مدتهاست رنج می برند باید ببنیم که چگونه می توانیم این بحران را حل کنیم.

پربیننده ترین خبرها