پیشرفت عملیات الحشد الشعبی در پیگرد عناصر داعش در شرق عراق

پیشرفت عملیات الحشد الشعبی در پیگرد عناصر داعش در شرق عراق
شنبه 30 آذر 1398 - 14:28

الحشد الشعبی در قالب نیروهای مشترک عراق با پیگرد عناصر داعش در شرق کشور دو مخفیگاه تروریست‌ها را کشف و منهدم کرد و در جنوب موصل یک حمله بزرگ داعش را ناکام گذاشت.

العالم - عراق

مرکز اطلاع رسانی سازمان «الحشد الشعبی» عراق جزئیات یک عملیات امنیتی برای پیگرد بقایای داعش در شمال شهرستان المقدادیه در شمال شرق دیالی منتشر کرد.

دیالی از استان‌های شرقی عراق و نزدیک به مرز غربی ایران است.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه این مرکز آمده است: یگانی از نیروهای تیپ ۲۴ الحشد الشعبی با مشارکت ارتش و تیپ ۷۴ عملیات جستجو در کرانه شرقی رود دیالی را برای پیگرد بقایای داعش آغاز کردند.

الحشد الشعبی افزود: نیروی مشترک دیگری مرکب از الحشد و پلیس هم تعقیب و جستجوی بقایای داعش در کرانه غربی رود دیالی را آغاز کرده‌اند. مرکز اطلاع رسانی الحشد الشعبی تاکید کرد این عملیات با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و یگان پشتیبانی توپخانه ای متعلق به آن آغاز شده است.

نیروهای الحشد الشعبی در مقطع اخیر در مناطق تحت مسئولیت خود و به منظور تقویت و تحکیم امنیت شهرهای آزاد شده در استان دیالی برای مقابله با نفوذ عناصر داعش و به خطر افتادن امنیت شهروندان عملیات های فشرده ای را انجام دادند.

یک مقام امنیتی عراق هم از پیدا شدن دو مخفیگاه عناصر داعش طی این عملیات امنیتی در دیالی خبر داد.

این منبع تاکید کرد: نیروهای ارتش و گروه‌های پشتیبان آن در یک عملیات تعقیب داعش در مناطق شمال المقدادیه ، حمبس و سلسل الصخریه توانستند دو مخفیگاه داعش را پیدا کنند و همچنان این عملیات برای پیگرد عناصر تروریست تحت تعقیب ادامه دارد.

از سوی دیگر واحدی از نیروهای تیپ هشت الحشد الشعبی عملیات هجومی داعش در جنوب موصل را ناکام گذاشتند.

مرکز اطلاع رسانی الحشد در بیانیه‌ای اعلام کرد تیپ هشت الحشد الشعبی بر اساس اطلاعات محرمانه ای که از حضور داعشی ها در منطقه تحت وظیفه خود در الحضر در جنوب موصل دریافت کرد و اینکه آنها قصد انجام یک عملیات تهاجمی را داشتند موفق شد عملیات آنها را ناکام گذارد.

بر اساس این بیانیه نیروهای تپ هشت الحشد الشعبی با حرکت به سمت عناصر داعش با آنها درگیر شده و مجبورشان کرد به سمت نامعلومی فرار کنند و عملیات آنها ناکام ماند.

فارس

پربیننده ترین خبرها