نسخه صهیونیستی برای عربستان و امارات درمورد عادی سازی روابط

نسخه صهیونیستی برای عربستان و امارات درمورد عادی سازی روابط
يکشنبه 1 دی 1398 - 10:39

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به روند پنهانی عادی سازی روابط بین برخی از کشورهای عربی و بیش از همه عربستان و امارات با رژیم اسرائیل، راه علنی شدن این روابط را تحریم فلسطین در رام الله عنوان کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به نوشته روزنامه "معاریو" بسیاری از کشورهای عربی به شکل پنهانی به عادی سازی روابط دیپلماتیک با اسرائیل روی آورده اند اما تمایلی ندارند این روابط علنی شود زیرا هنوز قضیه فلسطین حل نشده است در نتیجه برای علنی شدن روند عادی سازی روابط دو طرف، راهی جز تحریم فلسطین در رام الله وجود ندارد.

معاریو با اشاره به برنامه تلویزیونی "رازهای خلیج" در شبکه تلویزیونی ۱۳ اسرائیل نوشت: نمی توان گفت که چقدر می توان از انتشار اسرار روابط "اسرائیل" و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس استفاده کرد.

این در حالی است که شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم در طول ۲۵ سال گذشته، مجموعه های تلویزیونی در خصوص روابط اسرائیلی – خلیجی پخش کرد که مهم ترین آن گفتگوهای پنهانی بین محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل است که سه سال پیش انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، در این گزارش آمده است، محمد بن زاید بعد از لغو معامله محرمانه بین اسرائیل و امارات احساس کرد به او توهین شده است زیرا بر اساس این معامله قرار بود اسرائیل امارات را به پهپاد مجهز کند اما وزارت جنگ اسرائیل آن را لغو کرد.

بر اساس این گزارش تلویزیونی، گفتگو بین "اسرائیل" و امارات پس از مذاکرات باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با ایران به منظور دستیابی به توافق هسته ای، افزایش یافت و پس از آن نتانیاهو برای عقد این قرارداد به امارات چراغ سبز نشان داد و امارات نیز دهها میلیون دلار به عنوان قسط اول این معامله پرداخت کرد اما اجرایی شدن آن با مشکلات زیادی روبه رو شد که مهم ترین آن مخالفت شدید وزارت جنگ اسرائیل بود.

پربیننده ترین خبرها