استقبال ترکیه از تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی

استقبال ترکیه از تحقیق دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی
يکشنبه 1 دی 1398 - 11:38

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا از تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای آغاز تحقیقات درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی حمایت می‌کند.

العالم ـ ترکیه

حامی آکسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) با اعلام حمایت آنکارا از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: حمایت بین‌المللی از فلسطین و حساب پس دادن رژیم اسرائیل به دلیل جرایم مرتکب شده در فلسطین و نقض حقوق بشر فلسطینیان، یک امر ضروری برای پایان دادن به بی‌عدالتی چندین دهه‌ای علیه فلسطینیان به شمار می‌رود.

وی افزود: از اظهارات فاتو بنسودا دادستان دیوان کیفری بین‌المللی درباره آغاز تحقیقات دادگاه لاهه در اراضی فلسطینی و تمرکز بر ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی استقبال می‌کنیم. حمایت بین‌المللی از فلسطین و حساب پس دادن رژیم اسرائیل به دلیل جرایم مرتکب شده در فلسطین و نقض حقوق بشر فلسطینیان، یک امر ضروری برای پایان دادن به بی‌عدالتی چندین دهه‌ای علیه فلسطینیان به شمار می‌رود. در غیر این صورت، اسرائیل با حمایت بی‌قید و شرط کشورهای ثالث و با حس عدم مجازات و مصونیت، به ارتکاب این جنایات ادامه خواهد داد.

آکسوی با بیان اینکه تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی درباره جنایات رژیم صهونیستی را حمایت کرده و به این حمایت ادامه خواهد داد گفت: اظهارات کشورهای شریک جرم اسرائیل در این باره هیچ ارزشی ندارد.

«فاتو بنسودا» دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی روز جمعه از تلاش برای آغاز تحقیقات این دادگاه درباره جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی خبر داد.

به گزارش جمعه شب پایگاه خبری معا فلسطین، بنسودا افزود: دادگاه لاهه تحقیقات کاملی در اراضی فلسطینی آغاز خواهد کرد که بر ارتکاب جنایت‌های جنگی در غزه، کرانه باختری و قدس شرقی تمرکز دارد.

پیش‌تر نیز دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی توسط رژیم صهیونیستی، هشدار جدی داده بود.

به گزارش ایرنا، مقام‌های فلسطینی تاکنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که در خصوص جنایت‌هایی که رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه مرتکب شدند، تحقیق انجام دهد.

در مقابل، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات دادستان دیوان کیفری بین‌المللی مدعی شد: روز سیاهی برای واقعیت و عدالت است.

یسرائیل کاتز وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد؛ ادعاهای دادستان لاهه بی پایه و اساس است.

پربیننده ترین خبرها