واکنش حماس به حمایت آمریکا از جنایتگری اسراییل در برابر لاهه

واکنش حماس به حمایت آمریکا از جنایتگری اسراییل در برابر لاهه
يکشنبه 1 دی 1398 - 12:40

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) با اشاره به مخالفت آمریکا با تصمیم دادگاه لاهه اعلام کرد که آمریکا روی سرپوش گذاری بر جنایت های اسرائیل علیه مردم فلسطین پافشاری می کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حازم قسام سخنگوی جنبش حماس، دولت آمریکا را به ترغیب رژیم صهیونیستی برای انجام جنایت های بیشتر علیه مردم فلسطین متهم کرد و دولت دونالد ترامپ را همدست اسرائیل خواند.

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی روز جمعه از شروع تحقیقات در مورد جنایت های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطینی ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، مردم غزه در راستای حق بازگشت به سرزمین خود از ۳۰ مارس گذشته (۱۰ فروردین سال ۹۷) تظاهرات موسوم به بازگشت را آغاز کردند. آنها جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه این تظاهرات را برگزار می کنند.

پس از شروع این جنبش نیروهای رژیم صهیونیستی خشونت علیه مردم غزه را افزایش داده که در برخی موارد استفاده از گلوله جنگی نیز گزارش شده است. رزان اشرف النجار ر پرستار ۲۱ ساله ای است که خرداد ماه سال گذشته با شلیک گلوله های جنگی در جریان تظاهرات بازگشت به شهادت رسید.

شمار شهدای فلسطینی در راهپیمایی بزرگ بازگشت از آغاز تاکنون به بیش از ۳۲۰ نفر رسیده و بیش از ۲۵ هزار نفر دیگر نیز در این تظاهرات مسالمت‌آمیز به دست ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها